shit vad svårt det blev..

Kivina

Trådstartare
Jag ska shoppa nytt regntäcke, nytt övergångstäcke, nytt vintertäcke åt pålle samt nya ridbyxor åt mig, men jag vet inte vilka täcken jag ska köpa, känner mig totalt vilse i täckesvärlden nu efter att ha upptäckt hur mkt olíka täcken det finns!!

Mina krav på regntäcke:
*andas och vattentätt
*ofodrat
*bra passform

Övergångstäcke
*Andas, vattentätt
*ca 100-250 gr fyllning
*bra passform
*gärna halvhals

Vintertäcke
*Andas, vattentätt
*350-400 gr fyllning
*bra passform
*Helhals (avtagbar eller ej, spelar ingen roll)

Rota fram era bästa tips nu!! Jag kan tänka mig att lägga ca 4000:- totalt på samtliga täcken..

Sv: shit vad svårt det blev..

Köp Rhino eller Rambo täcken. Rambo är ganska dyra men snäppet bättre än Rhino. Men Rhinotäckena är otroligt bra, min sköthäst har det med halv hals, ofodrat . Håller tätt som bara den! Efter 3-4 år!! :) :love: :love: Bra passform också!

Om det kniper i plånboken, hör nu till hösten om de har ´förra årets modeller. De brukar man få köpa mycket billigare för alla vill ha de nya!! :) :love: :love:

Regntäcke: Beställ från Börjes, Himalaya. De är jättebilliga och jättebra!

Vintertäcke: Shire. Helt underbart täcke :love:

Har ett Shires täcke med halvhals till salu, nästan som nytt! PM;a om det är intressant! :angel:

Regntäcke, Horseware Amgio
HWAARA03.jpg

Övergångstäcke, Rhino Wug med 200 g fodring
HWAABW03.jpg

Vintertäcke Rhino Plus Turnout med 370 g fodring, med hals
HWAABP03_ptn.jpg

Summa 3489:-

Färgerna på bilderna jag länkade, kanske dock inte överensstämmer med hur de täckena i samma tjocklek ser ut. Dock så ser du åtminstone hur täckena ser ut i modellen.
Samtliga täcken finns på www.hastshoppen.se
Finns även flera andra bra Horseware täcken där.

Tänkte själv köpa de två översta täckena som jag skrev om i tråden,
ett ofodrat Amgio Turnout och ett Rhino Wug Turnout med 200 g foder i. Sedan ska jag kompletera med ett thermotäcke på 150 g att ha under Rhinotäcket när det är som kallast. Och sedan ska jag köpa ett till thermotäcke med ca 200 eller 220 g foder i. Antingen ett Olivgrönt från Henrikssons Ridsport eller Marinblått från Börjes.
Eller båda. :p Då kan hon även ha båda thermotäckena under regntäcket om det skulle va så. Eller något av dom.

Och så ska hon få ett jättefint Rambo Cotton Cooler också.

Men jag räknade på och hamna på ca 3500 för
Horseware Rhino Wug (halvhals) Turnout 200 g foder i
Amgio Ofodrat Regntäcke
Thermotäcke från Börjes
Thermotäcke från Henrikssons Ridsport
Rambo Cotton Cooler
Ett rutigt Dolan ländtäcke grått/ljusblått

Och då tycker jag att man får många kvalitétstäcken för pengarna!
Ska även köpa ett skrittäcke också. Går på ca 475:- Så runt 4000:-
kommer jag väll hamna på då :o men som sagt, det blir många täcken av bra kvalité för dom pengarna!

Ja, min pålle är en riktig fryslort, så han ska då inte behöva frysa!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g... 2
Svar
30
· Visningar
10 146
Senast: Darkie
·
Utrustning Funderar på att uppdatera täckesgarderoben lite. Men vet inte riktigt vad jag ska satsa på för tjocklekar. Har sedan tidigare 1x 0gr...
Svar
13
· Visningar
1 780
Utrustning Min ponny har växt ur sina täcken, det fattas ca 10-15 cm på rumpan på flera av dem. Tänkte kolla efter ffa nytt regntäcke på mässan men...
Svar
18
· Visningar
3 054
Senast: Harbor
·
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 213
Senast: Camigween
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar