Shit… jag är gravid.

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

tomat

Egentligen är det föga förvånande, eftersom vi faktiskt försökt i ett halvår. Men nu var jag ju så säker på att det inte var något.

Hade sex igår min söta man igår, och efteråt fick jag så otroligt ont att jag låg i fosterställning i badrumsgolvet i typ en halvtimme. Långsamt släppte smärtan, men det var bland det värsta jag känt i hela mitt liv. Jag har känt såhär en gång tidigare, för ungefär två veckor sedan - också i samband med sex.

Så idag när jag ändå skulle till "vanliga läkaren" gick jag förbi gynmottagningen. Där tog de in mig på en gång, och gjorde ett gravtest - trots att jag sa att det troligtvis inte var någon idé eftersom vi bara haft sex en gång denna cykel. Men hon kom snabbt tillbaks och sa "Grattis, det är positivt".

Läkaren gjorde en undersökning, och på ultraljudet såg allt okej ut. Men eftersom jag haft ont så måste de göra hormontest i två dagar nu, så att de kan se att allt är som det ska. Så mitt i all glädje är också en ångest och tveksamhet och tvivel och förhoppning och … ja… vad ska man säga?

Har lämnat meddelande på sambons jobb, förhoppningsvis ringer han snart. Sitter just nu själv på jobbet och är helt skakis. Kan inte fundera, jobba, tänka eller nåt? Det snurrar i huvudet.

Det var ju inte såhär jag tänkt mig. Det var knappast ett sådant här besked jag förväntade mig när jag vaknade i morse…

Jösses… vad ska jag göra nu? Uuuuu….
 
Sv: Shit… jag är gravid.

Fick du förklarat vad hormontest innebär, vad dom kollar ?
Jag trodde att det var något man gjorde vid tex svårigheter att bli gravid ??
 
Sv: Shit… jag är gravid.

indian-charlie skrev:
Fick du förklarat vad hormontest innebär, vad dom kollar ?
Jag trodde att det var något man gjorde vid tex svårigheter att bli gravid ??

Tydligen så mäter de hormonhalten idag och på onsdag, så ser de om värdet gått upp eller ner. Jag antar att det ska gå upp om allt är som det ska?

Sambon har precis ringt. Det kändes så overkligt att berätta för honom. Det var ju inte såhär jag ville berätta direkt. Men jag behövde prata av mig. Denna dag kommer gå långsamt….
 
Sv: Shit… jag är gravid.

Hormonene (HcG nivået) skal gå opp om alt er bra ja!

Krysser fingre for at det er bra!
 
Sv: Shit… jag är gravid.

en sak är säker i livet, det blir aldrig som man tänkt sig :D .
Men det andra säkra är att det faktiskt kan bli riktigt bra ändå! :bump:
 
Sv: Shit… jag är gravid.

rohna skrev:
Hormonene (HcG nivået) skal gå opp om alt er bra ja!

Krysser fingre for at det er bra!

Tusen tack. Jag försöker att inte fundera så mycket, men det är inte helt enkelt... *L*
 
Sv: Shit… jag är gravid.

Tokmaja skrev:
en sak är säker i livet, det blir aldrig som man tänkt sig :D .
Men det andra säkra är att det faktiskt kan bli riktigt bra ändå! :bump:

Nej, du har helt rätt. Det blir aldrig som man tänkt sig... :)
 
Sv: Shit… jag är gravid.

som svar till att det aldrig blir som man tänkt sig:
jag kan verkligen bara hålla med!
jag var inställd på att jag inte skulle/kunde få barn, men sen rätt som det var så bara kom beskedet... jag hade varit utan mens ett tag ( vilket inte är något direkt onormalt då jag har lite konstig menscykel ) och tog ett gravtest egentligen bara för att utesluta det, men så visade det sig vara positivit!
jag blev skakis, rädd, nära nog förlamad av panik!
men nu när det har gått ett tag så känner jag oron och rädslan ersättas av glädje och förväntan, lite efter lite ger det med sig..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 791
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 923
Senast: Raderad medlem 68338
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 316
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Senast tagna bilden XV
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp