Shires VS Event Hansbo

Sv: Shires VS Event Hansbo

Har själv Shires täcket och är än så länge jättenöjd med det. :laugh:

Har inget Event täcke men några hästar i stallet har det och det sitter ok, fördelen med det är väl att man kan köpa undertäcke i olika tjocklekar om man vill det.

Men som sagt jag är nöjd med mitt Shires! :D

shires alla gångar! event har så dålig passform.
jag har massa shires täcken (använder nästan bara det och horseware) och det är riktigt bra kvalite för ett okej pris.

jasså kan man köpa under täcken till ALLA modeller av event?
eller är de bara vissa?

ja det shireset jag hade har jag haft i 5 6 år och inte läkt eller något det har varit kanon!!

Har ingen erfarenhet av Event men iår har jag köpt 2 shirestäcke som jag är supernöjd med. Har ett sedan tidigare som jag fått av en stallkompis och trots att det är gamalt och slitet så håller det fortfarande torrt.
Även boxgrannen har Shiretäcken som håller torrt!
Dessutom gillar jag passformen på dom. Har både hel-, halv- och ingen hals och alla sitter väldigt bra.

Har både Shires och Event undercover (Hansbos).

Föredrar faktiskt Event undercover, bättre passform och mycket bra hållbarhet.

Det är dock inte alla Events modeller man kan ha undertäcken i, utan bara Event undercover täcket som har ifyllnads täcken. Finns i flera tjocklekar... har både 100g, 220 g och 400 g. Fästes enkelt i ytterskalet och ligger kvar bra!

ni som har shires, har ni de täckena med 600D??

tycker ni de håller bra??

eller blir de att man får köpa nya oftare?

ska ju hålla för lite lek iaf!

annars får jag lägga lite mer pengar ist för att klöpa nya oftare:D:p

Mitt är i 600D har jag för mig, tycker det känns kraftigt om man jämför med ex. Hö*ks täcken i 600D. :laugh: Har än så länge hållt bra!

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nytt övergångstäcke/regntäcke till pållan nu och funderar lite på om jag ska slå till på ett från Hansbo eller ett från...
Svar
11
· Visningar
1 440
Senast: eyz
·
Utrustning Någon som vet något om Hansbos kvalitét på täcken? Har hittat ett snyggt vintertäcke på 300g med helhals som jag är lite glad i men...
Svar
11
· Visningar
1 270
Senast: phie
·
L
Utrustning Regn-Hösttäcke 100 gram Stormbreaker Svartrutig Regntäcke Shires Typhoon marinblå nackdelen är att insidan är i bomull...
2
Svar
25
· Visningar
1 689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka