Shettissadel igen

S

Spirelli

Ingen som har sadel till shettis? Vad har ni i så fall och vad tycker ni om dom?

Jag har på min minishettis en westernsadel som är jättefin. Dock ligger den inte så bra på min smällfete lille prins men det är svårt att hitta välanpassade saker till minisardå dom dessutom ser ut som en öltunna på fyra ben ;) :eek:
Nu rider bara min strax treåriga dotter honom så det går bra med den sadeln. Vilket märke det är vet jag faktiskt inte :crazy:

jag har en vanlig sadel (15,5") på min maxade shettis...den är lite för stor med den är svårt att hitta små sadlar! :d

Jag har ingen shettis men dom gånger jag har ridit som jag kan komma ihåg har varit på ponnytravet
Då fanns det 4 sadlar tror jag, 9 ponnyer, både russ och shettisar.
Eftersom man inte rider så ofta där så tar man den som ligger bäst.
Men sadlarna är för stora för shettisarna :crazy:

Vi har en Maxamsadel till vår shettis (103 cm och lätt i typen). Modellen heter Maxam Pony S och är precis lagom på vår lille. Jag tror inte att butikerna brukar ha den hemma i vanliga fall men de som säljer Maxam och Grffin borde kunna ta hem den.
Både ponny och ryttare är nöjda med sadeln!

Jag har två sadlar till min lillkille.
Dels en westernsadel, men den är lite bred (han är bara 88 cm och smal över ryggen) och dels en syntetsadel. Den påminner om den som Hööks säljer som har ett handtag fram. Den passar kanonbra och ligger bra på de flesta småponnier eftersom putorna är flyttbara. Prisvärd!

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
733
Senast: fio
·
Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
629
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
789
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
23
· Visningar
994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka