Shettisrockarden från Drive-out?

BulletForMyValentine

Trådstartare
Vad tycker ni om den? :)
Nån som har den?
Tycker ni den är för klen eller är den lite rejälare? Hur hållbar är den?

Denna tänker jag på:

http://www.driveout.se/shettisrockard/40-0

Eller det kanske är bättre att satsa på en bättre begagnad? Fast det verkar så svårt att hitta en rockard med svängel som inte är hemmabygge. Verkar mest finnas hemmabyggen när man kollar efter rockard till shettis.:grin:

Sv: Shettisrockarden från Drive-out?

Svängel kan man köpa seperat, så ett hemmabygge kan fungera :)
Jag tolkar beskrivning på vagnen som att den fungerar för lättare körning och där får man ju utgå från sig själv och sina behov. Tänker du träna i hinder och kanske tävla, så bör du köpa en annan vagn.

Vill ha en helt färdig vagn som man inte behöver fixa massa och så, för det kommer aldrig bli gjort. Imed att den vagnen jag har gick sönder för snart 4 veckor sen och inte är värd att laga pga den är byggd så klent, det finns inget att svetsa i utan man måste böja till nya skaklar. Och vet inte om det är värt att göra när hjulen och fjädrarna börjar ge sig oxå.:crazy:

Dock är jag arbetslös så har inte mycket pengar att lägga på en ny rockard, samtidigt som jag vill ha en rejäl vagn som håller så jag slipper att skakeln går av igen.:)

Var det du som la ut bilden på den skadade skakeln i gruppen Körfolk?

Isåfall råder jag dig att köpa en bättre vagn, vid en olycka lär även den vagnen du länkar till, gå sönder. Det blir ju lätt så i olyckor, att vagnen tar stryk. Och är det då en lättare vagn, ämnad för promenadkörning - ja, då tåler den inte tuffare tag.

Köpte en sådan tidigare men tyckte den var för stor och tung till min mini (77 cm) så bytte bort den till en globus rockard.
Fick sen höra att ena skakeln hade lossnat när dom var ute och körde.

Kapar tråden lite.
Har tänkt köpa en ny "riktig" vagn till min mini nu. Ska vara hållbar, välbalanserad, minst 110 cm bred.
Någon som har tips? Helst inte över 15'. Kikat lite på Driveouts 016L någon som har erfarenhet av den?

Köpte en sådan tidigare men tyckte den var för stor och tung till min mini (77 cm) så bytte bort den till en globus rockard.
Fick sen höra att ena skakeln hade lossnat när dom var ute och körde.

Kapar tråden lite.
Har tänkt köpa en ny "riktig" vagn till min mini nu. Ska vara hållbar, välbalanserad, minst 110 cm bred.
Någon som har tips? Helst inte över 15'. Kikat lite på Driveouts 016L någon som har erfarenhet av den?

http://playlovelearn.wordpress.com/2013/01/25/min-korutrustning/#comments

Här kan du läsa en liten utvärdering av 016L :)

(inte min blogg)

Tack! På hennes bilder tycker jag vagnen ser ut att vara i framvikt, främst på minin då. Det hade jag på min förra som jag bytte för jag tyckte det blev alldeles för mycket vikt i däckeln.
Hon ser dock ut att ha rätt så stor hjul till sin.

Jupp det var den rockarden:crazy: jo har vetat länge att den inte är bra men hade hoppats att den skulle hålla lite till...

Får väl försöka hitta nått begagnat antar jag:)

Har svårt att tänka mig att det var just denna modell som du hade? De hade en annan modell tidigare som vid en snabb anblick kanske såg liknande ut, men var annorlunda konstruerad och också bredare, det kanske var den? Men det är inte samma modell som denna. Denna är mycket starkare i skaklarna t.ex. och inte heller lika bred. Jag vet flera som har den till mini och den funkar bra :).

Tack! På hennes bilder tycker jag vagnen ser ut att vara i framvikt, främst på minin då. Det hade jag på min förra som jag bytte för jag tyckte det blev alldeles för mycket vikt i däckeln.
Hon ser dock ut att ha rätt så stor hjul till sin.

Vagnen är inte alls särskilt lämpad åt minin (som bara dragit den två gånger, väldigt korta sträckor i taget) utan är främst åt min stora svarta. Jag är helt grön på allt detta med körning (har alltid bara kört med rockard utan baksele m.m. :crazy: )och har bett om hjälp från både Driveout samt andra kunniga för att få till inpassningen.

Har verkligen fått jättebra svar från Driveout (deras kundservice är toppen) men det var på äldre bilder. Nu har jag ju hunnit göra ännu fler ändringar men känner fortfarande att den inte är helt 100% balanserad eftersom att vagnen fortfarande rör sig något när han travar. Finns det någon särskilt tråd där man kan lägga upp bilder och be om råd/hjälp med inpassning? :)

http://playlovelearn.wordpress.com

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 858
Senast: Hedinn
·
Körning Jag kikar ibland på annonser på begagnad rockard till shetland - kanske får jag nån gång loss pengar så jag kan köpa något bättre än det...
Svar
11
· Visningar
2 558
Senast: ameo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 622
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar