shettishingst hjälp

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare dippersson
  • Startdatum Startdatum
D

dippersson

hej undrar om man kan betäcka med en ick godkänd hinst. jag vet ej stam eller något då jag har tagit hand om denna häst från en som vavårdade den. men han är världen underbaraste pojke man kan göra allt med honom nu.. eller hur får jag honom godkänd... jag vill så gärna ha föl efter honom...
snäll ni som vet hjälp mig... :banana:

OM han har godkänd härstamning kan du visa honom på premiering till hösten (för sent att anmäla till vårens premiering nu) för att se om han kan bli godkänd.

Om han inte blir godkänd så LÅT BLI att betäcka med honom!
Det finns redan nu ett överskott av FULLSTAMMADE shettisar som ingen vill ha, så det är bara DUMT att sätta föl till världen som inte ens har godkänd härstamning! För även om du NU har tänkt behålla fölungen själv, så kan förhållandena förändras så att du MÅSTE göra dig av med den.

FÖRSTÅR om du vill ha föl efter just den hingsten, men avstå ändå om han inte blir godkänd!!

så man kan ej göra det då.. synd. han är ju världen snällaste.. vad menar du med så mycket shettisar jag har kollat annonser och inte så mycket sådana ponnyer :bump:

vad menar du med så mycket shettisar jag har kollat annonser och inte så mycket sådana ponnyer
Förmodligen för att man inte ens annonserar eftersom man inte får några svar ändå....
Det finns betydligt fler shettisar än det finns köpare till, tyvärr.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 072
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka