shettisar/ minisar

O

Oriflame

Är det måna här inna som håller på med shetland?

Jag har två minisheettisar och dem båda är mina värdefullaste ägodelar.
Så om ni nu har shettisar, vad gör mi med dem?
Avel, kör, agility?

ganzi.bmp

Min ganzi :love:

Sv: shettisar/ minisar

Jag har en shettisåring som ska bli inkörd så småningom. Just nu är det mest bete och lite allmän hantering. Tänkte börja på tömkörning till hösten. Var har du fått tag på gjorden på bilden?

den beställde jag från en affär i närheten av där jag bor. titta på equilex hemise...hehe hur dte nu stavas :P
det åär ju tyvärr ingen riktig tömkörningsjord utan bara däckeln från min sele.

Jag har just nu fyra shettisar, två som startar på ponnytravet och en som ska starta när han blir lite större (är bara 1år just nu) Och ett sto som förhoppnings vis är dräktig.... Trodde inte det skulle vara så svårt att hitta någon som ville ultraljuda en shettis....så nu har jag beställt ett prov som ska kunna ge mig svaret på om hon är dräktig. Dom rids och körs och är med på ponnyridning/körning lite överallt.

Har 2 shettisar som jag kör (promenad) med o gosar rent allmänt med. Skulle avlat men det visade sig att stoet har ett genetisk åkomma o bör inte betäckas.Kanske jag skaffar ett avels sto i framtiden?

vad roligt att dte ändå är endel som håller på.
Jag är inte säker men kan jag ha estt dig i går?...var du i köping tro?

Jag var oxå i köping, som publik! Måånga fina hästar! Jag tror att jag såg dig Hanna!

Jag har en shettis, Belinda, tyvärr utan stam. Tömkör och kör henne. Har just kommit igång med det sistnämnda, men än så länge går det bra!

/ Maris

har en liten shettis valack... han är min avatar.... :love:

snart ska jag få hem en liten tjej till honom. JASMIN! :love:
ska köra in henne och arbeta lite med henne för hon litar inte riktigt på folk.
så jag gosar med mina shettisar, kör, tömkör och vill hitta någon liten tjej eller kille som vill hjälpa mig att rida in min lille prinsen.

och egentligen vill jag ha ett sto att avla på.. :)

Jag har två stycken ston. De gör inte så mycket för tillfället mer än promeneras. Ska troligen bli ponnyridning för dom senare en dag i veckan. Sen ska jag försöka få tag i en liten ryttare.

*Christine* skrev:
har en liten shettis valack... han är min avatar.... :love:

snart ska jag få hem en liten tjej till honom. JASMIN! :love:
ska köra in henne och arbeta lite med henne för hon litar inte riktigt på folk.
så jag gosar med mina shettisar, kör, tömkör och vill hitta någon liten tjej eller kille som vill hjälpa mig att rida in min lille prinsen.

och egentligen vill jag ha ett sto att avla på.. :)
:) Oj vad skoj jag vill oxå ha shettis. Mina pojkar tycker det är lite småroligt att lulla runt en sväng och jag har ju förhoppningar om att någon av dem i alla fall blir hästintresserad.

Har en shettis hingst, från skäpperöds stuteri i skåne. 88cm i manken. Min goaste häst!
Honom kör jag enbart med då jag är förstor för att rida honom, är nämligen 26 år. Men har en dotter på 1 år så i mina planer så kommer hon att få rida honom!

Hur lägger man in en bild?? För i sådana fall har jag kunnat lägga in en så får ni se hur han ser ut....

Jag har två små shettisar hemma mor och son. 23 resp 7 årgamla. Ja kör lite grann men har även en femårig flicka som rider, det blir mest 7åringen som används men gamlan får oxå följa med emellenåt. Vi åker iväg en gång i veckan med gossen och rider för instruktör och har faktiskt även startat i deb.dressyr! :bump:

Jag har en hingst på 5år från Stuteri Roshems vid namn Roshems Red Baron, han är Dirk vd Achterdijk - Jolly Roger of Marshwood, just nu är han utlånad och tävlas i trav.

{125b6266-6697-404e-b07d-526a1e2b4596}.jpg

Mysaan skrev:
:) Oj vad skoj jag vill oxå ha shettis. Mina pojkar tycker det är lite småroligt att lulla runt en sväng och jag har ju förhoppningar om att någon av dem i alla fall blir hästintresserad.

:)
du får ta med ungarna och komma hit, så får dom rida lite på prinsen!
så kanske jag kan få han inriden... :)

Jag har ett shettissto, som är 8 år gammal. Hon ska användas i avel, är i år betäckt med Kompis Steve, och under hösten ska hon köras in. Köpte henne förra sommaren, och har inte hunnit med henne så mycket, men hon går med som handhäst när jag kör min ardenner.

Hon har den underbara färgen musblackskäck, jag önskar att jag hade en digtalkamera så jag kunde lägga ut bilder.

lånar knapp :D jag har funderat på att skaffa shettis men jag är mest interesserad av ridning i skog och mark så nu funderar jag på om en shettis orkar med min vikt? vart går gränsen för en maxad shettis i bra kondition av den lite kraftigare typen? jag är inte direkt lång, 150 cm ovan backen men ja e inte tanig heller ;)
hoppas knapplånet e okej, och så vill ja bara säga att shettis är bland det sötaste som finns på ett lite vildvuxet sätt

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
2
Svar
22
· Visningar
1 836
Senast: maddie202
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 917
Senast: Joro253
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 858
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar