L

Lantlolla

okej ni kasnke läst min tidigare tråd, nu är det så att jag har bestämt mig lite för att försöka få tag i honom .. denna shettis hingst, som tyvärr inte har ngn riktig respekt för människor. jag skulle vilja ha lite tips om hur jag skulle få igång honom o visa vem som bestämmer sov..

sen undrar jag om det skulle räcka med att han bara käkade hö, och kasnke lite havre de dagar vi gjrot ngt som belöning. ? dock självklart i krubban !

sen undrar jag även om han är elva, tror jag, skulle han vara för gammal för att gå på tt lopp. eller rättare sagt skulle det vara för sent o börja nu med travet med honom ?

hjälp mig !!! /Marica

Sv: Shettis

Jag har ett likadant "fall" =) Mitt shettissto, har arbetat med henne i ca 5 månader och hon har i stora drag lärt sig att inte göra människor illa.

Har inga direkta övningar. Var konsekvent och mena det du gör, visa med hela ditt kroppspråk vad du menar och vill. Ha tålamod =) Hitta på roliga saker ihop, allt handlar inte om uppförning. Jag och mitt sto brukar springa ut på en äng och skojja, skrämselöva, trick traina, löshoppa, lastträna, morgonpromenader i soluppgången, följa med hem till huset och bli bjuden på en morot eller hälsa på kaninerna..

Att köra förbi Opal Vikings stall, Stall Viking är roligt! Har vi tur ser vi någon "stooor" häst =D

Visa att det är du som bestämmer 24 timmar om dygnet, varenda minut du är med din häst, såsom körning och all hantering =)

Liknande trådar

Träning Hej buke :) Jag ska i höst efter betet sätta igång och motionera min Shettis för att få ner hullet på henne till en utställning i...
Svar
5
· Visningar
2 079
Senast: Twihard
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 944
Senast: shia
·
Skola & Jobb Kort bakgrund: jag mår psykiskt dåligt. Jag har i ett antal månader varit i kontakt med vc. Jag har fått medicin -- just nu bara...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: vtok
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 152
Senast: exotic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama