fridiz

Trådstartare
Hej jag heter Frida och är 13 år. Har en shettis som jag tar hand om och har lite frågor ang det:

Hur mycket ska man max väga för att rida en shettis?

Hur stor kan en shettis max vara?

Jag håller på att rida in den här shettisen och rider endast i grimma ( tyglar ) och utan sadel. Men kan jag på något sätt få honom jobba i form utan träns eller sadel? i så fall hur?

Vet ni något man kan hitta på med en shettis? Har lite slut på ideér nu jag har: kört pulka, zulki, ridit, lonjerat och hoppat..

Han fick fång förra sommaren pga av gräset, även om han går i munkorg. Kan jag förhindra det på något sätt??

Tacksam för svar // Frida
 
Sv: Shettis

Hur mycket ska man max väga för att rida en shettis?
Om hästen inte är inriden och musklad så max 40 kg, då får inte ryttaren vara för lång heller, och hästen bör ha passande utrustning. Det är viktigt att ryttaren har bra balans.

Jag håller på att rida in den här shettisen och rider endast i grimma ( tyglar ) och utan sadel. Men kan jag på något sätt få honom jobba i form utan träns eller sadel? i så fall hur?
Ta hjälp av tränare! Gå promenader med hästen i terräng där den får lyfta på benen och bygga muskler.

Vet ni något man kan hitta på med en shettis? Har lite slut på ideér nu jag har: kört pulka, zulki, ridit, lonjerat och hoppat..
Köra, trickträna, trail från marken m.m.

Han fick fång förra sommaren pga av gräset, även om han går i munkorg. Kan jag förhindra det på något sätt??
Låt inte hästen vara överviktig, inte gå på starkt bete eller bete alls.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 921
Senast: Flixon
·
Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 685
Senast: Dopy
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp