Buck
Trådstartare
hej buke folket, min lilla shettis är en utbrytar kung. vi har 3 trådar och fårnät vid grinden men ändå så rymmer hon flera gånger om dagen, specielt på vintern då tråden blir slapp och inte leder strömmen lika bra. shettisen är helt orädd för tråden och elen.(hon kryper antingen under eller hoppar över om det är extra slapp tråd)
shettisen har nu rymt varje dag i en veckas tid, trots att tråden spänts och reparerats nästan dagligen.
vi bor vid en grusväg, och hon rymmer antingen in till de andra hästarna eller ut på fältet, så hon stannar på gården i alla fall. och hon kommer när man tar in de andra hästarna, eller lockar med foder. eftersom hon sköter sig då hon rymmer så tar man inte det som ngt allvarligt längre. annat är det på sommaren då hon lätt får fång, då springer hon också bort till grannarnas hästar 500m och 1km bort .
hur håller ni era rymlingar i hagen?
vi ska total renovera shettisens hage till våren, så jag behöver tips^^
shettisen har nu rymt varje dag i en veckas tid, trots att tråden spänts och reparerats nästan dagligen.
vi bor vid en grusväg, och hon rymmer antingen in till de andra hästarna eller ut på fältet, så hon stannar på gården i alla fall. och hon kommer när man tar in de andra hästarna, eller lockar med foder. eftersom hon sköter sig då hon rymmer så tar man inte det som ngt allvarligt längre. annat är det på sommaren då hon lätt får fång, då springer hon också bort till grannarnas hästar 500m och 1km bort .
hur håller ni era rymlingar i hagen?
vi ska total renovera shettisens hage till våren, så jag behöver tips^^