Shettis på dressyrtävling

Sv: Shettis på dressyrtävling

26081689.jpg

26081807.jpg

Denna shettis var med på avslutnings tävling/uppvisning. :)

Äntligen lite ridbilder :D

Vad fina de är! Ponnyn ser ganska stor ut, vet du vad det är för höjd på ponnyn och ryttaren?

Visst e han söt :D
Jag tror ponnyn är 110cm... Ganska osäker men jag vet att han är B-ponny.
Ryttaren har jag faktiskt ingen anning om! Jag är 169cm och hon når kanske når upp till hakan på mig...

Min syster va med på en klubbtävling i höstas, LC med vår shettis, hon slog mej med 2 poäng :O

Sommaren 2006 och 2007 hade vi en shettishingst (gick på bete hos oss) som gick på bete hos oss, Almnäs Elegant heter han. :) Mycket trevlig häst som var både pigg och sammarbetsvillig! Dessutom lämnade han ett par väldigt fina föl åt oss. ^^

Hur stor han är och hur stor ryttarna är vet jag inte, men jag vet att jag tyckte att han såg ut som ett kallblod i miniformat. :p Men han var nog runt 1.10 iaf.

Jag vet dock inte om han har tävlat, eller om han gör det nu när han blivit såld till ett nytt ställe, men om någon satsade så hade han nog kunnat göra bra ifrån sig. :)

Ja, det är en katt som springer där. xD

Stilig? :P

Stofölet som föddes i sommras, e. Almnäs Elegant.

Den här tråden hade jag glömt!

Ja, vi har kvar knut. Han får "royal treatment" hemma, han är ju fyllda 31 år nu och börjar bli lite skumögd och har lite dåligt med tänder. är hos tandis en gång i halvåret, får specialmat, har täcke när det regnar, osv. han är ju vår lilla kung!

Hålelr på o laddar in bilder från "förr, men här kommer två så länge iaf! Drar upp knäet för mkt, men det var väl för att jag var på väg att bli för lång. Men jag lovar, jag var inte för tung. Och jag har bara landat på 1.55, så särskilt lång var jag nog inte som tolvåring ändå :o

Lovar att jag sitter lite bättre nu för tiden ;)

När jag var yngre, dvs 98-99 ungefär, tävlade jag vår shettis mycket.
Almnäs Knut heter han, född -78. Jag har utbildat honom med hjälp av mamma.
Red LC-LB mot b-ponnyer, nästan alltid placerad. Red mot både ponnyer och stora hästar på klubbtävlingarna, vann ofta med dagens högsta poäng.... Det var en underbar. underbar tid! En liten fantastisk häst är han, trevlig gång (fick 8.8 på utställning) och väldigt mjuk.
Hoppade en del också, men jag är feg. Hoppade en LB någon gång men han löshoppade gigantiskt!

Har en film någonstans på oss från en juluppvisning där vi red ett kürprogram som innehöll sluta, öppna, enkla byten osv. Lite som en FEI's inledande, fast hemmagjord. Hade lite uppvisningar också med shetlandssällskapet, bl.a plöjnings SM och swede horse på Elmia.

Åh jag var lite för snabb här...

Filmerna vill jag se nästa gång vi ses, måste ha sett sött ut :D
Knut är ju skitgullig, jag vill ha en sån som han även om jag träffat honom i ungefär totalt 10 minuter. Bara hans ålder och pigghet mäktar en, han är verkligen, som du säger, en kung!

Senast ändrad:

Ooh, men, vad glad jag blir av ditt svar! Du får komma ut och gulla med honom på söndag, om du kan?
Det är verkligen en häftig känsla att ha kvar ponnyn som lärde en att rida, som man tävlat så mycket med och som nu uppnått en så hög ålder och fortfarande mår så himla bra.
Det blir svårt när han försvinner i framtiden- han köptes till familjen i april 1985, och jag föddes i september 1986.....

Åh vad fina och duktiga de var! :love: Finns det inte fler foton nånstans?

Fonzie har jag googlat fram, han verkar ju härlig! Är det någon som sett honom på riktigt? Jag hittar mest bilder från "cirkustrick", men det är ju dressyr jag vill se :mad:

Jag håller på att trimma min shettis inför start i kördressyr och skulle vilja ha massor med andra dressyrshettisar att hämta inspiration från :laugh:

Fonzie in Action

:love:

Jag tävlar på söndag, kanske efter tävlingen kan jag :laugh:

Shettisar tycks ha en förmåga att nå en lite högre ålder. Kan tänka mig att det blir tungt när den dagen är kommen. Men den är iallafall inte här snart, han mår ju som en kung :D

Jag messar dig så får vi snacka nån annanstans och inte sabba tråden ;)

Nu knapplån

Finns det inte någon kortvuxen vuxen som kan rida större shettisar? Kan de inte komma ut o tävla lite? Ordnar inte Shetlandsponnyns rasförening egna tävlingar (jämförbart med fjordingarnas och arabernas egna tävlar där de tävlar mot individer av sin egen ras)

Hur är tidsåtgången när en shettis tävlar dressyr? Jag menar, de små korta benen i ett helt LB-program borde ju ta längre tid än med de andra hästarna?

Jag kör dressyr från marken med min lille Primus.
Han är ca. 90 i mankhöjd och världens goaste.

Skänkelvikningar, ökningar, ombyten och påbörjat piruetter nu :D
skall försöka fixa någon bild! :love:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: Mli
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 927
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 056
Senast: iNHALE
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 280
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka