Shettis på dressyrtävling

Anna_

Trådstartare
Finns det några shettisar ute på dressyrbanorna? :laugh:

Vilka klasser, resultat? Hur stora är ryttarna? Vad är det för åldersgräns på a-ponny?

Lägg gärna in bilder och filmer :bump:

Sv: Shettis på dressyrtävling

Visst stod det i Ridsport för nåt år sedan om en a-ponny som tävlade upp till LA med bra resultat?Tror den hade en Rööslisadel med.

Senast ändrad av en moderator:

I sommras på ett läger (avslutningen) så var det en tjej som lånat shettisen i vårt stall och hade han på dressyren. Riktigt sött var det :D Dock inga bilder...

Läger-avslutingnings-dressyr-shettisar kanske är för simpla för att vara med i tråden?

På den tiden jag tävlade ponny (2001-2004) var det en shettis som var ute på "mina" tävlingar dvs LB/LA lokalt och regionalt och vann mer eller mindre varje gång i kat. B.

De vann väl inte för bländande gång utan snarare en lydig och välriden liten ponny med duktig ryttarinna på. :)

Åldersgränsen är väl 13 som för b-ponnyer skulle jag tro. :confused:

20071021_vilma_su%20(5)_small.JPG

Prinsessorna.jpg

Vår lillskrutta Wilma, startat KM i LB två år med kanske inte så lysande resultat men tagit sig runt båda åren... Söta är de iaf!!!

Senast ändrad:

Stephanie rider i min ridklubb och är riktigt duktig. Hon kom långt med sin shettis WIP le grand jete. Dom har ridit upp till LA!. Hur duktiga som helst.

Åh vad fina och duktiga de var! :love: Finns det inte fler foton nånstans?

Fonzie har jag googlat fram, han verkar ju härlig! Är det någon som sett honom på riktigt? Jag hittar mest bilder från "cirkustrick", men det är ju dressyr jag vill se :mad:

Jag håller på att trimma min shettis inför start i kördressyr och skulle vilja ha massor med andra dressyrshettisar att hämta inspiration från :laugh:

Söt :love:

Jag vill se fler action-bilder på vältränade shettisar! Behöver inte vara på tävling, träningsbilder går också bra :bump:

Åh vad fina och duktiga de var! :love: Finns det inte fler foton nånstans?

Fonzie har jag googlat fram, han verkar ju härlig! Är det någon som sett honom på riktigt? Jag hittar mest bilder från "cirkustrick", men det är ju dressyr jag vill se :mad:

Jag håller på att trimma min shettis inför start i kördressyr och skulle vilja ha massor med andra dressyrshettisar att hämta inspiration från :laugh:

jag har träffat den måååååånga ggr. Har stått vid samma stall.
Han är en underbar shettis och är riktigt duktig.
Kan piaff, passage, piruetter m.m
finns filmer på "shower vi har gjort" på sidan.

Fy vad orättvist, jag vill också ha en sån i mitt stall :D

Jag såg några korta filmer där, men jag vill se MEEEEER :bump:

När jag var yngre, dvs 98-99 ungefär, tävlade jag vår shettis mycket.
Almnäs Knut heter han, född -78. Jag har utbildat honom med hjälp av mamma.
Red LC-LB mot b-ponnyer, nästan alltid placerad. Red mot både ponnyer och stora hästar på klubbtävlingarna, vann ofta med dagens högsta poäng.... Det var en underbar. underbar tid! En liten fantastisk häst är han, trevlig gång (fick 8.8 på utställning) och väldigt mjuk.
Hoppade en del också, men jag är feg. Hoppade en LB någon gång men han löshoppade gigantiskt!

Har en film någonstans på oss från en juluppvisning där vi red ett kürprogram som innehöll sluta, öppna, enkla byten osv. Lite som en FEI's inledande, fast hemmagjord. Hade lite uppvisningar också med shetlandssällskapet, bl.a plöjnings SM och swede horse på Elmia.

Vad roligt! Kan du inte lägga in filmen eller några foton? :laugh:

Står i samma stall som honom, väldigt fin ponny! (Brukar säga åt min häst, att det är så man ska gå i passage, men hon är bara rädd för honom..:p)
Du får åka till Göteborg horse show, han ska vara med och uppträda där!

mina hästar brukar också bli rädd för honom...:D
ser helt chockade ut när den lille brukade komma in i ridhuset.

Ja, jag har gett upp att försöka rida när dom kommer in..Kommer dom i mot oss, tvärvänder hon i panik..Förstår inte vad som kan vara så farligt med en liten häst, hon har ju för tusan haft föl! :D

Ska faktiskt hem till mamma imorgon, så då kan jag ta bild på våra pappersfoton :)
Filmen är i någonslags gammalt format, en sån man ska ha i VHS :crazy: men bilder kan vi ordna! :D

Här är sötnosen som han ser ut numera iaf:

Den lilla ponnyn är ju så läcker :love: Såg dom väldigt mycket förra våren, tävlar dom fortfarande?

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: Mli
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 927
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 056
Senast: iNHALE
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 280
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka