shettis + mineraler = ???

Buck

Trådstartare
jag har krafts mineraler (blå) till mina hästar + saltsten med selen och ngt annat som jag inte kommer ihåg nu, men min shettis (som har haft fång och är extremt känslig) tycker att mineral pelletsen smakar blä, lite jobbigt då hon bara får hö, mineraler och sköljt betfor + lite lucern pellets. blandar man mineralerna i betforen vägrar hon äta det, och om man försöker ge henne det som godis så blir hon först överlycklig, men när hon inser att det inte var godis så ser hon super deprimerad ut och spottar ut mineralerna :(.
ibland går det ner några pellets men det är sällan.
finns det inga goda mineraler? typ i flytande form som inte innehåller socker eller annat som en gammal fång ponny inte bör äta?

Sv: shettis + mineraler = ???

Nu på sommaren ger jag mina hästar en mineraltärning som ser ut som godis, det funkar jättebra, hästarna älskar det, de kommer springande i sommarhagen när jag kommer. Väl värt att testa. Den heter semper cube och är av märket Hippolyt.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 220
Senast: isafore
·
Foder & Strö Ja, jag vet att det finns massa sådana här trådar men har läst allihopa och behöver lite mer feedback. Jag har ett kräset sto som...
Svar
5
· Visningar
1 100
Senast: Kirie
·
Foder & Strö Lilla herr shettis har av okänd anledning börjat rata lucernen. Den ges en liten skvätt enbart för att blanda mineraler och selen i. Han...
Svar
14
· Visningar
1 419
Senast: Flaekja
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta foder nu till min pålle (islänning), har bytt från Krafft grund till Krafft groov 125 för ca 1 år sen och köpte...
Svar
17
· Visningar
1 444
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama