shettis eländet :=(

V

vickis-pajala

ja nu får ni hjälpa mig igen och nu gäller det eländet på 97 cm :devil:

nå med mig som vuxen är han ju en liten :angel:
tömmkör honom mycket.

MEN med flickorna förvandlas han till :devil:

i boxen uppbunden hittar han inte på något
men ute i ridhuset7 eller ute i padokken har han fått för sig att han ska rulla sig så fort någon av flickorna sitter på :crazy:

igår när jag longerade min mellan flicka satt på honom då vill han gärna vända rumpan till och sparka mot mig :mad:
hur får jag bort det beteendet:confused:

jag har kollat honom gällande sadel och om han ömmar över ryggen
men inget tecken.

han går ungefär 3-4 dagar i veckan ridning och någongång under veckan så tömmkör jag honom.
 
Sv: shettis eländet :=(

ja nu får ni hjälpa mig igen och nu gäller det eländet på 97 cm :devil:

nå med mig som vuxen är han ju en liten :angel:
tömmkör honom mycket.

MEN med flickorna förvandlas han till :devil:

i boxen uppbunden hittar han inte på något
men ute i ridhuset7 eller ute i padokken har han fått för sig att han ska rulla sig så fort någon av flickorna sitter på :crazy:

igår när jag longerade min mellan flicka satt på honom då vill han gärna vända rumpan till och sparka mot mig :mad:
hur får jag bort det beteendet:confused:

jag har kollat honom gällande sadel och om han ömmar över ryggen
men inget tecken.

han går ungefär 3-4 dagar i veckan ridning och någongång under veckan så tömmkör jag honom.


Vi har en shettis på ridklubben och han brukar rulla sig på lektionerna :angel:.
När min kompis red honom i somras. Bara ute och på en gräsmatta på typ 10 x 10 ibland så var det inte tal om att rulla sig. Istället så sprang han och blev pigg och stark. Han e alltså en helt annan häst på ridklubben än när han är hemma med sin älskade mamma Unola :love: som jag red oxå.
 
Sv: shettis eländet :=(

ja jag kan ju säga att det ser ju helkul ut när han rullar sig
men inte såå kul för flickorna :crazy: :crazy:
 
Sv: shettis eländet :=(

Det är ju en shettis du har..... Envisa små skitar som försöker ta över. Hur gammla är dina barn? Du behöver en bestämd ryttar som kan gå på han rejält när han försöker komma undan. Skänkla på och driv ev på med ett spö om det behövs. Fortsäter ha så kolla om det kan finnan något större barn som kan rida "till" han ibland så han slutar.
 
Sv: shettis eländet :=(

Det är ju en shettis du har..... Envisa små skitar som försöker ta över. Hur gammla är dina barn? Du behöver en bestämd ryttar som kan gå på han rejält när han försöker komma undan. Skänkla på och driv ev på med ett spö om det behövs. Fortsäter ha så kolla om det kan finnan något större barn som kan rida "till" han ibland så han slutar.

flickorna är 6-7 år gammla så dom kan ju inte riktigt driva honom
jag har en äldre tjej som inte är såå tung som brukar rida honom
men då gör han likadant :crazy: :crazy:
 
Sv: shettis eländet :=(

Det var samma problem med en shettis jag kände men då fick en lite äldre tjej rida till honom och det funkade :)
 
Sv: shettis eländet :=(

en shettis som jag känner bockade som en galning. men han slutade när en tjej red till honom.:rofl:
 
Sv: shettis eländet :=(

ja nu får ni hjälpa mig igen och nu gäller det eländet på 97 cm :devil:

nå med mig som vuxen är han ju en liten :angel:
tömmkör honom mycket.

MEN med flickorna förvandlas han till :devil:

i boxen uppbunden hittar han inte på något
men ute i ridhuset7 eller ute i padokken har han fått för sig att han ska rulla sig så fort någon av flickorna sitter på :crazy:

igår när jag longerade min mellan flicka satt på honom då vill han gärna vända rumpan till och sparka mot mig :mad:
hur får jag bort det beteendet:confused:

jag har kollat honom gällande sadel och om han ömmar över ryggen
men inget tecken.

han går ungefär 3-4 dagar i veckan ridning och någongång under veckan så tömmkör jag honom.

Hur stor är shettisen ?
 
Sv: shettis eländet :=(

nå idag så har jag ju tömmkört honom
så det gick jätte bra
vi får se i morgon när flickorn ska rida honom igen
 

Liknande trådar

Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 726
Senast: Luleå
·
Hästvård Något känns fel med min pålle och nu ska det utredas! Jag ska givetvis boka en tid på klinik med honom, men det skulle vara intressant...
Svar
10
· Visningar
1 349
Senast: Salandge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp