Shetlandsponnyhingstar

O

Osis

hej!

Jag undrar om det är någon som vet något om dessa hingstar:
*Claymore RS 109
*Rondo SPSB 2793
*Firmant v.St. Galgenwaard RS 76
*Senateur v.d. Veldstraat RS 194

+ En hingst som jag inte vet namnet på men ni kanske vet. Det ska vara en som stod på Furuvik iallafall under åren 1986-87 och beteckte Östertorps Honey. Hingsten i fråga är troligtvis inte godkännnd, men var furuviks enda shettishingst.

p.s någon som kan tipsa om en bra sida att söka fakta om shettis hingstar/ston?? :confused:

Sv: Shetlandsponnyhingstar

kolla på http://www.shetlandsponnystam.com/stambok/sok.asp där finns hela svenska stamboken, så fakta finns det så det räcker o blir över :)

östertorps honey fick -86 ett föl, hannibal som ej är stamboksförd, e Vicke Vire en icke godkänd hingst, så det kanske är honom du menar?
sök på webbstamboken på de hingstar du undrar över så får du stammen på dessa, avkommelistor meriter osv ..

I webstamboken kan du se stam, avkommor, utställningsresultat plus diverse fakta på ALLA registrerade shetlandsponnyer.

Ponnysajten finns foton på en del av hingstarna.

SSS har tyvärr ingen hemsida just nu men en ny är på väg.

Claymore var A-premierad och har lämnat en godkänd hingst (Hambo RS 146) och ett diplomsto. Fux, 95 cm, född -73 i England. Död 2000.

Firmant var B-premierad och har lämnat ett diplomsto. Fux, 92 cm, född -70 i Holland. Kasserad -94.

Senateur är A-premierad och lever fortfarande. Jag såg honom i somras senast på generalmönstringen där han fick 38 exteriörpoäng. Han har lämnat en godkänd hingst - Aramis RS 246 och 10 diplomston. Fux, 100 cm, född -81 i Holland. Jag har en del äldre foton på honom som jag kan maila om du vill se.

Rondo är pappa till Claymore och fanns i England.

Något speciellt du vill veta om hingstarna? Orkar nämligen inte skriva allt. ;)

Tack!
ja det är Hannibal jag menar, hur visste du att det var Hannibal jag menade?

ja jag märkte att han fans med i stamboken.. hade inte tittat i den så noga förr :angel:

jag mailar dig nu!!
:bow:

tack :bow:

Du har inga bilder på Östertorps Honey, Östertorps Dixie eller Calymore?

Nej inte nu längre, tyvärr. Har en mailadress dit iofs om du vill komma i kontakt med dem.

Jag har själv köpt en häst därifrån faktiskt, stoet som är på min visningsbild men hon är inte född där :)

ja ge mig gärna mailadressen.. skulle vilja få tag på dem..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka