Shetlandsponnyer utan papper

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Michayla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 121
M

Michayla

Jag har två stycken minishettisar som jag skulle vilja skaffa pass till. Det finns inga som helst papper på dom så jag vet egentligen ingenting om dom. Jag ska ta ut en veterinär som ska göra signalementsbeskrivningar samt chipmärka dom men var ska jag sedan registrera dom i för rasförening?

Sv: Shetlandsponnyer utan papper

Vetrinär eller en id kontrolant som är godkänd chippmärkare kan göra singnalemetnsbeskrivingen och chipp märka din hästar.

Mitt ombud på mitt häst försäkringsbolag är id kontrollant och chipp märkare. Det blev inte alls så dyrt och det var väldigt smidigt.

Du får kolla på länken nedan och där står all info.

http://www.svehast.se/sh/

Mvh
Pudlan

Sv: Shetlandsponnyer utan papper

Såg nu att frågan redan var besvarad...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 294
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 438
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
751
Senast: Badger
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat... 2
Svar
20
· Visningar
2 063
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025