shetland sheepdog,västgötaspets eller lancashire heeler

E

EmmaEmma

hej!

Jag heter Emma och är 20år

Jag har en familj som består av mamma pappa en bordercollie 9år och en dalmatimer 14år, en syster som inte bor hemma med en schäfer som inte ens är ett år än.

Nu är de dags för mig att skaffa en egen liten buse som jag kan träna och tävla med.

Jag är mycket intreserad av en tik, dom andra hundarna hemma är tikar.

Hjäp mej att hitta dröm valpen!

Mycket tacksam för svar!

Mvh Emma

Sv: shetland sheepdog,västgötaspets eller lancashire heeler

Det är tre i sättet väldigt olika hundar. Kan själv bara svara på hur sheltien är. Våran sheltie är mjuk och mkt lättlärd. Hon är inte skällig, älskar människor, och funkar kanon ihop med andra djur. Vill vara med och vara till lags.

Sv: shetland sheepdog,västgötaspets eller lancashire heeler

Västgöten är en supertrevlig hund (finns en annan tråd om dem), men den jag hade fungerade INTE ihop med våra övriga hundar (dalmatiner + cairnterrier). Inte så att hon var aggressiv, absolut inte, men hon skulle hela tiden valla ihop den övriga hundflocken, och de övriga hundarna brydde sig inte ett dugg om henne utan sprang åt varsitt håll i trädgården. Resultatet: En rastlös västgöte som aldrig fick någon ro (vi omplacerade henne när hon var 2 år pga detta). Annars som sagt, en supertrevlig hund!!

Liknande trådar

E
Övr. Hund hej! Jag heter Emma och är 20år Jag har en familj som består av mamma pappa en bordercollie 9år och en dalmatimer 14år, en syster...
Svar
6
· Visningar
3 194
Senast: Shark
·
M
Övr. Hund Under året hade famlijen äntligen tänkt skaffa en liten tillökning och länge, länge funderade vi på Lancashire heeler. Vi åkte till en...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: Myrra
·
Övr. Hund Ja som rubriken lyder..Hur gör man? Ska sätta mej i bilen imorgon bitti och åka 20 mil enkel resa för att titta på en hanhund som...
Svar
6
· Visningar
7 742
Senast: Miiip
·
C
Övr. Hund Jag är nyfiken på vad det är för filurer som döljer sig bakom användarnamn och bilder! Hur länge har Du haft hund? Vilken/vilka raser...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 474
Senast: Madde85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka