• Avel
  • Trådstartare Trådstartare carinah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 834

carinah

Trådstartare
Finns det någon som känner till Fullblodet Sherluck E: Correnspondent U: Sammintiato.
All info om honom är intressant.

Senast ändrad:
Sv: Sherluck

Ok, tack. Ser att han har avkommor födda i Danmark mellan 1976-1980.
Han ska ha haft en avkomma Sabine xx 2804 U: Evienna. Som jag inte heller hittar någonstans.
Finns hon också med på den databasen.

Det stämmer med den Evienna, men hittar inte avkomman till Sherluck och Evienna,Sabine xx 2804. Vet ej vad nummret 2804 står för, var hon är reggad. Hon ska i alla fall ha fått ett föl med en New Foresthingst 1993 i sverige.

På den sidan som jag länkade till finns endast rena engelska fullblod.

Vet tyvärr inte vad numret kan betyda.

Sabine ska ju vara rent fullblod, det är hon i sin tur som får avkomma med ponnyhingst.

Den sidan är precis som allbreed, d v s att det är privatpersoner som lägger in hästar de känner till, så därför är avkommeförteckningar sällan fullkomliga.

Ok men eftersom hon har ett nummer borde hon vara reggad någonstans. Hittar henne inte på Atg s sida, så hon kan ju inte vara startad i sverige. Sabines 2 systrar Duchess (F:1973) och Evian (F:1975) är födda i Danmark men på syster Calienne F: 1980 står det inget om var hon är född.

Jag gissar att Calienne också föddes i Danmark eftersom hennes far stod i Danmark.

När jag kollade på galoppsidan verkar det som svenska hästars regnr börjar med AA och importer med ett A.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
770
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Hej! Jag söker efter info och ev. bilder av Faxi från Hunnamåla (f.2008) från hans yngre år eller info om hans släkt. e. Ögri från...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: em_
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka