Sezuan - Sverige

Lakka

Trådstartare
Kan man få tag på Sezuan i Sverige utan att köra sitt sto till Danmark.
Någon som vet?
 
Sv: Sezuan - Sverige

Du kan väl ta in själv på honom? Annars tar väl ingen annan importör in vad jag vet eftersom han inte kan bli godkänd i ASVH pga OCD.
 
Sv: Sezuan - Sverige

Jag hade kört stoet till Dk, om man vill ha gröna papper och sedan köra det som fosterimport.
 
Sv: Sezuan - Sverige

Jag hade kört stoet till Dk, om man vill ha gröna papper och sedan köra det som fosterimport.

De ändrade väl reglerna om det så att enbart hingstar som kan bli,godkända genom ett sto licens kommer att ge avkommor med gröna papper vid moderlivsimport? Eller har jag missuppfattat helt?
 
Sv: Sezuan - Sverige

Tror inte det. Jag var intresserad av en hingst (som nu är kast) men han är inte godkänd i ASVH, så jag ringde. De sa att antingen kunde man göra en fosterimport eller ta ett-sto-licens. Men försäkerhetens skull så, hade jag varit dig, hade jag ringt och pratat med dem.
 
Sv: Sezuan - Sverige

Går det på någotvis få gröna papper på en fölunge efter Sezuan i Sverige? Kan man reg. fölet i DK och så på senare generation få avkomman reg. med gröna papper i Sv? En mycket fin spännade hingst som trots han OCD kan vara intressant då stoet i gen. är röntgat fri, stoets mormor är ett Dansk reg sto. så kanske det skulle kunna gå? Någon som vet?;)
 
Sv: Sezuan - Sverige

Tror inte det. Jag var intresserad av en hingst (som nu är kast) men han är inte godkänd i ASVH, så jag ringde. De sa att antingen kunde man göra en fosterimport eller ta ett-sto-licens. Men försäkerhetens skull så, hade jag varit dig, hade jag ringt och pratat med dem.

Gör man en livmodersimport så är reglerna ändrade från detta året så att om avkomman ska registreras i ASVH måste ettstolicens lösas för den hingst man har använt utomlands.
 
Sv: Sezuan - Sverige

Gör man en livmodersimport så är reglerna ändrade från detta året så att om avkomman ska registreras i ASVH måste ettstolicens lösas för den hingst man har använt utomlands.

Fast om jag läser rätt på ASVH:s sida så ska även de hingstarna vara gdk ang OCD?....
 
Sv: Sezuan - Sverige

Jag skrev inte angående om hingsten var godkänd med ettstolicens i ASVH eller ej, men om man betäcker utomlands och gör en livmnodersimport så tillkommer från i år avgiften för ettstolicensen om man ska registrera avkomman i ASVH.
 
Sv: Sezuan - Sverige

Gör man en livmodersimport så är reglerna ändrade från detta året så att om avkomman ska registreras i ASVH måste ettstolicens lösas för den hingst man har använt utomlands.

Det var det jag hade för mig och skrev om ovan och då kommer han inte bli godkänd då han inte tillhör topp 15 varken på tävlings eller fadersrankingen!
 

Liknande trådar

Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
544
Senast: KattenJ
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter en spännande lagfinal vid EM i dressyr står det nu klart att guldmedaljen går till Storbritannien, följda av Tyskland som tar...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Trefaldige UVM-guldmedaljören och Årets hingst i Danmark 2020, Sezuan, är inte längre hingst.
Svar
0
· Visningar
234
Senast: Gunnar
·
Fritid I morgon lördag den 18 nov börjar curling-EM. SVT sänder: 18 november: 20.00 – 23.00 SVT24/Play: Sverige-Schweiz (d) 19 november...
Svar
4
· Visningar
538
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp