Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sedan igår streamar denna på Netflix, kommer att titta så fort jag får tillfälle. En dokumentär om Cambridge analytica-historien.
(Cambridge analytica: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Cambridge_Analytica)
Jag har sett alla tio avsnitt tyckte den var jättebraSVT har en dokumentärserie om Vietnamkriget. För mig som har sådär hyfsad koll, men inte vetat riktigt vad som hände och egentligen vad det handlade om från början, är det intressant att få det mer sammanhängande berättat. Välgjord och sevärd, med reservation för att jag bara sett del ett av tio ännu.
Känns mer som samhällsperspektiv än krigshistoria så den kanske kan rymmas i utkanten av temat du frågade om... Ligger ute fem månader till.
SVT har en dokumentärserie om Vietnamkriget. För mig som har sådär hyfsad koll, men inte vetat riktigt vad som hände och vad det egentligen handlade om från början, är det intressant att få det mer sammanhängande berättat. Välgjord och sevärd, med reservation för att jag bara sett del ett av tio ännu.
Känns mer som samhällsperspektiv än krigshistoria så den kanske kan rymmas i utkanten av temat du frågade om... Ligger ute fem månader till.
Apropå tråden om Trump kom jag att önska tips på bra och sevärda samhällsdokumentärer, typ som Murder Mountains eller om flat earthers eller konspirationsteorier eller Trump eller ... Ni fattar!
Har ni några tips?
Vet inte om den finns kvar på SVT-play men i våras visade de en kortserie om musikgruppen Dolly Style. Vidrigt hur de behandlar tjejerna!
Dark Horse på Tv4!Jag skrev om denna för ett par veckor sedan, The Great Hack.
Har bara sett halva än. Den är intressant men svår att hänga med pga klåfingrig bildproduktion. Så fort det handlar om internet tenderar filmmakarna spinna loss totalt med en massa digitalt tjafs i bild, den här filmen är överlastad med sånt. Synd, för den känns som viktig att se.
Den är bra.Jag är mest inne på brott och kriminalgrejer, så "Mommy dead and dearest" rekommenderar jag. Handlar om DeeDee Blanchard och henne behandling av dottern Gypsy Rose Blanchard i nån form av Münchhausen by proxy-anda. Otroligt hemsk och fascinerande på samma gång.