Sett sådan partöm nån gång?

S

Svanhild

Trodde först detta kanske är nån gammal variant på uppkäk men så hittade jag en till men resten av tömmen i, det är en gammal partöm!! Ca 2 m lång dubbel, krokar i ena änden o en ögla i andra, tvinnat råläder...

Någon som sett något sådant? Vet ca. ålder o lite allmän fakta? De verkar så stela o svåra att ställa... hur fasen har dessa fungerat? Ställa dem verkar man endast kunna göra vid öglan, den läderbiten som sitter runt där kan man flytta på o på så vis ställa tömmen.

Ska ta en helbild på båda delarna + handdelen nån dag men just nu orkar jag inte vandra ut i kylan o fota:crazy:

Sv: Sett sådan partöm nån gång?

Vart jag hittar sånt? Jo... det finns hos gamla gubbar i deras uthus:idea: Fråga runt lite så ska du se att du oxå börjar hitta skatter!

jag ropade en gång in en hel låda med gamla partömmar i rep, nylon och rundsytt läder. Synd jag inte kör par :)

Vad har du gjort med dem? Inte slängt väl? Du kan inte tänka dig ställa ut nån av dem på museum?;)

fusk varför hittar jag aldrig sådant =(
kanske får flytta uppåt lite=)

Ja, men du bor ju i Värmland:) Ring till radiokontakten i p4 så får du tag på vad som helst!:idea:

ja du kanske får göra det är ute efter ett par nya lokor o det är inte det lättaste har fått tag på en sele nu som jag bara skall fixa iordning o ett par mindre lokor men jag har ett tag på mig innan sommaren är här....

hmm kanske skall åka upp till mormor o be henne köra runt mig till hennes kompisar o kolla in deras logar

Vi har ett par likande hängande i logen i sommarstugan :o ! Får väl få med mig dem hem nästa gång jag åker dit :o!. Men dessa tömmar var garanterat längre och inte lika mycket "snurade"..

Är det bara jag som tycker dem ser ut som sådan där godis man ger till hundar :rofl: ?

Mvh
Emma

jag ropade en gång in en hel låda med gamla partömmar i rep, nylon och rundsytt läder. Synd jag inte kör par :)

hehe lite gammal tråd, men är nyfiken, har du kvar några partömmar i rep?? Ska ju iaf börja trömköra mina pållar brevid varandra med partömmar, men det finns INGA i rep :D:angel:

Ska kolla, de finns nere i skåne, men jag ska kolla när jag åker ner till Jul. Du får dem om jag har dem kvar.

Liknande trådar

S
Trav Hejsan! Jag har ingen vidare koll på travsaker o har fått till uppgift att göra ren o ta reda på bakgrund om en del saker till ett...
Svar
7
· Visningar
1 087
Senast: tinafinis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30