Sv: Service pack 2 till xp
Elajten skrev:
Uselt?? Påstår du att Windows skulle vara bättre??? Bluescreen och annat för minsta sak. patetiskt. Kom med något vettigare istället och sluta skriva en massa dumheter. Inser du inte hur dumt det låter?
En sån kommentar vore väldigt korkad, nästintill alla OS har sina styrkor, men även svagheter. Vilket som är bäst är upp till var och en. Det är du som är enkelspårig, inte jag.
Du sitter väl o fipplar med din dator dygnet runt så det är väl därför den håller sig igång eller så gör den inget alls utan bara står.
Inte direkt. Vi installerade och testade lite olika programvaror (proxy, ftp, webb) men annars lät vi den mest gå. Min site hade runt 15 000 besök i mån och min kompis ca 35 000, i övrigt använde vi den rätt hårt privat med filöverföring och så. Kan även nämna att det var en gammal C500 med 64Mb RAM och WinXP Pro (dvs, inte ett server os ens).
Sen så vill jag gärna veta på vilket sätt mitt jobb eller lön skulle ha med mitt datorkunnande att göra. Jag är som sagt självlärd och jobbar inte med datorer. Så mitt jobb eller lön har inget med saken att göra.
Om du nu är så duktig, varför tar du inte ett bra avlönat IT-jobb? Om du inte tjänar miljoner på det du gör nu då?, det jag undrade.
Nej folk slänger inte ut dom eftersom de medföljer datorerna och då tror ju folket att detta är det optimala och därför tror de även att de själva klabbat till något när datorn havererar.
Är man så dum får man skylla sig själv, första jag gjorde med min bil var t.ex. att chipa vilket gav mig en lägre bränsleförbrukning. Lite koll bör man ha. Sen de flesta fall där Norton strular är oftast på äldre maskiner.
Håller du med mig?? Jag förstår INTE hur du kan påstå att något windows skulle på något vis alls vara bättre än Mac OS X. Alla pc-nissar jag talat med håller med om att Mac OS X är bättre. Och eftersom det bygger på UNIX kan det omöjligt vara sämre. Så det vill jag ha länk till och en grundlig förklaring till hur du kan få till det så.
Windows är betydligt bättre på mycket än Mac OS X, orkar dock inte göra en lång lista här. Och sen när blev Unix så överlägset allt annat? Sen kanske du skulle fråga dig varför Apples cpu leverantör IBM inte kör på MacOS X utan på Linux?
Man skapar inte ett servicepack med funktioner som egentligen inte ska finnas i det OS:et man släpper det till. Då är man enbart korkad. Apple har t.ex inte gjort några sådana tabbar till Mac OS X så varför är det bara M$ helat tiden som gör det då?
Till skillnad från Apple inser microsoft att man inte är perfekta och ser därför till att rätta till sina misstag. Anledning till att så mycket följde med i SP2 var att Longhorn blivit kraftigt försenat, och förseningar råkar ju faktiskt apple ut för också.
Och de som du känner som har haft mac har väl bara haft otur. Mac är inte felfria men jämfört med en windows dator så är dom.
Är de felfria eller inte?
Och som jag sa så har jag aldrig haft problem med mac och jag har haft många macar och använt många macar. och vad du än säger om windows så kan det omöjligt vara bättre än Mac OS X då det INTE finns ett enda virus till Mac OS X. Däremot så dräller det av dom till windows.
Har fortfarande inte sagt att MacOS X är sämre, det beror lite på vad det ska handlas till. Sen är faktiskt inte virus allt heller :smirk:.
Är USA t.ex. ett sämre land att leva i än Gambia, bara föär att de är hotade av lite terrorister?
Med dina påståenden så tycker jag att du är instängd i ett hörn om du inte kan öppna ögonen och inse att Apples prylar är bättre. Jag älskar mac,
Du mennar med mitt ifrågasättande av ditt avgudande till apple?
Sen älskar jag människor och inte tekniska apparater, det sista tycker jag personligen verkar lite sjukt.
och använder både mac och pc. pc´n har jag till att tanka ner saker och surfa och spela på. macen surfar jag och spelar lite på och ser film. Och eftersom jag använt mig utav båda plattformar i 15 år så vet jag ju skillnaderna på dom. Och överlag så vinner macen med flest fördelar både på hårdvaru och mjukvarubiten. jag är opartisk till detta. För jag vill ha den mest optimala datorn och macen är den som visar sig vara mest optimal och gör sin uppgift och strular ej.
Om mac:en är så överlägsen, varför har du ens en PC? Sen är du ju helt insnöad på Mac VS Microsoft. Något mer intressant är Mac VS PC, för PC är så mycket mer än bara Microsoft. Själv har jag hållt på i 13år varav jag varit yrkessam i ungefär 5 och hållt på med det mesta. Jag blev utskickad själv till företag när jag var 16bast.
Vad som är bäst eller inte är ganska subjektivt så därför aktar jag mig noga för att säga bu eller bä till nånting....
Jag förstår inte hur du kan påstå raka motsatsen när i stort sett alla vet om att en windows burk strular 10 gånger mer.
Tycker du ska säga det till min kund som slängde ut sista Mac:en på jobbet och satte dit en PC istället. Han var trött på skiten, trots att den bara var 6mån gammal. De är fasionerad av Dell maskinerna och har konstaterat att de inte hängt sig sen det köpte dem överhuvudtaget.
De företag jag har hand om kan jag inte minnas sist vi behövde installera om på..
Stämmer inte min fakta? Vad är det som säger att DIN stämmer?? Min är mest logisk och den är rätt för jag har själv upplevt detta i 15 år. och sitter du och påstår att jag ljuger så är du bara korkad.
Jepp jag hävdar att du ljuger. Din påstående om att Apple hade världens största bildskärm var ju t.ex. rent skitsnack.
Du kan ju isåfall förklara hur jag kan ha kommit fram till dessa resultat utan att ha erfarenhet utav det, utan tester och utan att ha använt ett jäkla antal datorer med OS från båda fabrikaten.
Från vilka 2st fabrikanter? Sen sista jag kollade fanns det mer än en tillverkar av PC-datorer.
och som jag sagt så kan jag inte allt, vet inte allt. Men det jag kan stämmer. Det jag skriver är fakta och sanning. Skriver som sagt inte saker som inte stämmer. Och detta är den riktiga världen. Den som lever i drömvärld borde vara du som påstår att windows är bättre än Mac OS X.
Mmm... Ska inte förstöra din drömvärld, du får gärna tro på den själv om du vill *host* skärm *host*.