Servaler!!

Sv: Servaler!!

Dom är lika vackra som andra vilda kattdjur. Men dom är inte tillåtna i Sverige.
Används för att få fram en ras som heter Savannah som finns i Sverige, men inte är godkända i åtminstone SVERAK. Dock måste servalen ligga minst 5 generationer bort för att Savannahn ska få tas in till Sverige eftersom det innan dess heter hybrid och hybrider inte är välkomna hit.

Mer information finns på
http://www.katter.nu/kattliv/artiklar/artikelnr1-0304.htm

Jag vet att de inte är tillåtna här. Få roliga saker är. Men såg på Oprah Winfrey Show och tyckte de verkade så vackra och trevliga och framför allt stora. Jag visste inte att det fanns tama exemplar alls.

MercedesBenz skrev:
Har ni sett dessa magnifika djur?!

Otroligt vackra...

Bild
För ett antal år sen har jag för mig att de hittade en såndär i skogarna nära Västerås. Man gissade att någon smugglat in den och sedan ville bli av med den och släppte ut den. Alternativt hade den rymt. Den fick bo på Parken Zoo tillslut.

Jag har haft den lyckan att se en i frihet på Serengeti. Det är ytterst ovanligt att man får göra det, så jag är väldigt glad för detta.
I jämförelse med andra kattdjur finns det väldigt lite forskning kring servalen, vilket är trist.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
463
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
208
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
466
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Barmarksdrag/canicross