Shaggy
Trådstartare
Vi flyttade våra hästar från sommar hagen till vinterhagen i lördags. I vinterhagen har det växt upp allehanda goda saker att äta och nu står dom med nosen i marken från kl.6- kl.17. På min häst syns det VÄLDIGT tydligt eftersom hennes bukomfång börjar likna en riktigt stor fölmage. Från sidan ser hon ut ungefär som vanligt men frammifrån :smirk:, magen sticker ut minst 20 cm på varje sida. Så här tjock var hon inte ens i våras när vi släppte dom på betet
Vad gör man? Jag kan inte ha henne ute kortare tid eftersom alla i stallet jobbar på annan ort. Jag kan inte ha henne i sommarhagen för då ser hon inte dom andra hästarna och den hagen behöver vila. Jag kan inte ge henne mindre mat inne för hon får bara 1,5-2 kg hö under resten av dygnet. Jag kan inte rida mer för det hinner jag inte och dessutom vill jag inte rida för hårt nu eftersom hon har så mycket övervikt att släpa på.
Shaggy börjar bli desperat orolig för Novans stackars ben.
Vad gör man? Jag kan inte ha henne ute kortare tid eftersom alla i stallet jobbar på annan ort. Jag kan inte ha henne i sommarhagen för då ser hon inte dom andra hästarna och den hagen behöver vila. Jag kan inte ge henne mindre mat inne för hon får bara 1,5-2 kg hö under resten av dygnet. Jag kan inte rida mer för det hinner jag inte och dessutom vill jag inte rida för hårt nu eftersom hon har så mycket övervikt att släpa på.
Shaggy börjar bli desperat orolig för Novans stackars ben.