Ser mitt sto dräktig ut?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Tilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 880
Sv: Ser mitt sto dräktig ut?

Svårt att säga men jag skulle nog tippa på det...:angel:

Men HJÄLP! Snälla, flytta ner länkarna, hela avels-forumet blir tre mil bred! :crazy:

ShowFile.aspx

ShowFile.aspx

Bättre så då??

Senast ändrad av en moderator:

Tycker det syns ganska väl att hon är dräktig. Iaf jämfört med vad min pålla har sett ut fram tills nu när hon är i sista veckan... men kan visa en bild på mitt sto med ca 3 veckor kvar till fölningen:
Bild000.jpg

Kanske inte den bästa bilden, men måste tillägga att hon inte står rakt, utan något snett så att magen ser mkt större ut än vad den är!

Om hon inte är dräktig bör hon nog banta.;)

Hej,
För många år sedan lärde en gammal hästkarl mig följande:
Be någon leda stoet rakt emot Dig. Då ser Du ganska tydligt om magen putar ut mer på ena sidan, då är stoet dräktigt och inte bara tjock. Det kan skilja ganska mycket på de olika sidorna och nästan se lite lustigt ut ibland. Prova så får Du se!

Jag skulle tro att hon är dräktig.
Finns det annan anledning till att misstänka att hon är dräktig och inte bara tjock?

Hm.. ja jag vet inte.. Jag köpte henne i dec,å i januari så börja hon få mage.. å jag tänkte inte så mycket på de.. men när förra ägaren skickade ett sms till mig å skrev om jag hadde märkt några teken på om hon va dräktig.. Nja.. Jag vet inte svarade jag.. Men sen så fick jag tillbaka att hon gått med en klapphingst innan hon kom.. hon togs bort från klapphingsten juli agusti någon gång..

Nu är hon smällfet.. Du kan knappt greppa tag om skinnet.. sen har hon framför juvret(jag kan inget om fölning å dräktighet,så skratta inte åt mig e ni snäll) va ska man seja..typ 2bröst? dom är fyld med något...
*känner mig måttligt dum just nu när jag skriver*

;)

Då kan du nog vara rätt övertygad om att hon är dräktig annars måste väl en vetrinär kunna konstatera det. Jag är inte nog kunnig inom avel för att veta med hur stor säkerhet man kan se när det börjar bli dags men har hon börjat fylla juver och släppa bäckenband så är det antagligen inom närmaste månaden. Läs på om vad hon behöver för extra foder, gör iordning fölbox och förbered med kamera eller annat slags larm för att kunna vaka.

Jag läser allt jag kommer över.. Bla,så hadde Tidningen Ridsport en stor avels tidning som kom ut.. Den har jag lläst om å om igen. .:)

Vill komma över allt.. :)

Har du läst boken "Att bli med föl" den finns att låna på biblotek om du inte vill köpa den. Personligen tycker jag att hon ser dräktig och fin ut inte fet.

hihi... Nä jag har inte läst den boken.. ska nog låna den på bibblan.. jag har inga pengar å köpa den för just nu...

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 512
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 284
Senast: Alexandra_W
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 165
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka