Ser jag ett fleecetäcke...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare equitouch
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 2 586
Sv: Ser jag ett fleecetäcke...

Grimmor :D Min häst har massor. Det senaste tillskottet är en ljusblå med små furuberg-ponnysar och ludd :love:

Schabrak har jag också en hel del av... Men nu använder jag bara renskinnet :love:

Schabrak- (gärna med matchande ridstrumpor och benlindor) köper nästan 1-2 i månaden om jag har råd. :o:o Ser jag ett som är snyggt bara måste jag ha det, även om jag inte har en sadel att använda dem till just nu. :crazy:

Sadlar - Har avverkat 3 stycken på 1 år och provat ett tiotal, är påväg att köpa en ny nu och hoppas att det fungerar. :angel:

Fleece/ylletäcken

Bubblare;
Benlindor, grimmor, alltmänt kraffs som man aldrig behöver egentligen.

Schabrak och ridbyxor. Detta är min absoluta svaghet :o

I år har jag även köpt alldeles för många täcken och bett. :angel:

Lord Owen skrev:
Bara 16? :angel:
Min häst har närmare 20 st nu tror jag....... :o

jag har nog inte ens 20 täcken sammanlagt till mina 3 hästar, och då är en helklippt och de andra har täcke rätt ofta..
jag trodde tidigare att jag var täckesgalen, men efter vissa svar i trådar här inser jag att jag har lååångt kvar!;) :D

annars har nog varken jag eller syster någon särskild mani.. täcken är det roligaste jag vet, men det är så dyrt så jag har inte råd att hamstra även om jag skulle vilja. dessutom ger saker som hänger utan att användas mig dåligt samvete, så sånt säljs!

jaa. har 7 träns just nu :/ använder inte ens 4 utav dem, även fast dom är nästan splitter nya allihopa ;/ haha !
sedan håller jag med dej FLEECETÄCKEN, i alla färger och former så att säga ;p
även lindor som matchar med alla schabraken är en favorit :smirk: :angel:

molvi

*knapplån*

Jag har nog lika många fleecetäcken som jag har "övriga" täcken...
Men jag använder mina fleece som stalltäcke/transport/svett/tävling (you name it) ja allt utom att använda dem som utetäcken :)

Och så är det ju naturligtvis olika jag använder som svetttäcke (utan gjordar), stalltäcke (med gjordar) tävlingstäcke (aldrig använt än ;) ) osv ;)

Är också helt galen i schabrak. lindor också men inte lika mycket som schabrak. har jag köpt ett vill jag bara ha fler.

Har dille på tok för mycket saker... Är hästutrustnings-shopoholic:crazy: Lägger minst 1000 i månaden på nya grejer, och det har jag egentligen inte alls råd med:angel:

Mest blir det grimmor (har kanske ett 20-tal som passar + lika många till som inte passar) Schabrak (Många!) Fleecetäcken (nåja,bara 6-7 stycken) Benlindor (som matchar alla schabrak) Och ridstrumpor (2-3 nya par varje månad)...

I februari köpte jag 1 nytt fleecetäcke, 1 nytt schabrak, 5 nya ridstrumpor, 1 par helskodda ridbyxor och nya läderridstövlar:o Måste tända lampan, blev just mörkrädd:eek: :eek: :eek:

Schabrak, hade jag tillåtit mig leva ut mitt "dille" så hade jag haft en hel sadelkammare full kanske:angel:
Men jag har bara samlat på mig 6-7 st..
Men så fort jag ser schabrak vill jag bara köpa likaså matachande lindor men så har det inte blivit..
Har 3 par lindor, onödigt med fler men det är svårt att säga nej att köpa..
Annars tycker jag allt med hästsaker är så himla kul, och kan stå läänge i affärer och bara titta och oftast blir det inte mer än så för jag tycker jag ändå har så det räcker.
Men hade jag haft en fet plånbok hade jag shoppat och skitit totalt i om jag behöver det eller inte.

Jag stod just igår och tänkte på hur mycket grimmor jag egentligen har som bara hänger:smirk: , blir att man köper för att det är snyggt eller billigt, bara för att ha liksom :angel:
Massa onödiga fleecetäcken som jag aldrig använder har jag också, använder bara ett av de till den hästen, sedan til den andra har jag H**s*o täcket som är suveränt:banana:
Har på senare tid börjat köpa mer till mig själv istället som ridbyxor, tröjor och handskar osv.:bump:

Täcken är roligt, snygga täcken. :d Och träns! Jag är galen i att shoppa träns, och dom ska se ut på ett visst exklusivt sätt, haha... :p Jag gillar att shoppa allt sånt som får mig att tänka "guuud vad snygg han kommer bli med det/den där! :love: " :D

Jepp, träns :love: och täcke :love:

Man kan faktiskt ha hur många man vill :banana:
hrmm, så säger dock inte min man... som börjar tröttna på att jag har hästtäcken liggandes i hela huset...:angel:

Jag har också mina fleece täcke till allt möjligt, underlag i ridhuset för en frusen ända (till mig eller någon annan) svettäcke, transporttäcke, stalltäcke, undertäcke...
dom är bra till mycket :banana:

Jag "samlar" på träns (har typ 8 till en häst:p , men inget av dem har kostat över 300), schabrak/vojlockar (har en del:p ), grimmor (köper en ny varje gång det är rea på hästaffären i närheten som typ är var annan månad:p ), bett, grimskaft (vet inte vart alla kommer ifrån:crazy: ), borstar och annan ryktutrustning.

Upplysningsvis så värmer fleece även när det är blött, så at använda fleece är ett mycket bra val.

Knapplån

jag hade över 20 täcken till min häst, nu när jag köpte en häst till så fick jag köpa massor med nya täcken till honom.

Kan inte ens försvara mig med att de inte har samma storlek för det har dom ju...Brukar istället försvara mig med att hästarna behöver variation.

Ja jag kan inte sluta köpa täcken. Har inte ens användt alla.

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 208
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
748
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka