Bluefish
Trådstartare
Alltså jag vet inte vad jag ska ta mig till med min hund. Vi tror att han lider av separationsångest. Det spelar ingen roll hur aktiverad han är, nyrastad, hur lång eller kort tid han är ensam eller hur avskärmad han är. Han hittar ALLT och förstör. Jag orkar inte ha det såhär, hur f*n tränar man sånthär? Ensamhetsträna från 0 - inget resultat. Han förstör min hyresrätt, min inredning, allt. Jag har knappt någon hundvakt kvar, han har ätit upp väldigt mycket hos dem bara de går och lägger sig. Alltså han behöver inte vara helt ensam ens för att tugga upp allt i sin väg. Försvårar oerhört i min vardag då jag jobbar skift. Nu har det gått bra några gånger då han varit ensam väldigt korta sekvenser, så lämnar jag honom en kvart och hemmet är förstört. Nu gick luften ur och jag bara grinar. Det är en långhårig weimaranerhane på 1½ år. Innan han blev könsmogen har det aldrig varit något problem, lugnt kommit travandes från soffan. Men nu, han har nästan ätit upp en karta tradolan, X antal skor, kläder, inredning, ja det mesta. Jag förstår att han gör det av stress och ångest men jag känner mig helt otillräcklig, inget jag gör för att underlätta verkar hjälpa. Någon med erfarenhet som har lyckats lindra liknande beteende?