Sent löp (3:e), anledning till oro?

Skogstrollet

Trådstartare
Min tik borde ha börjat löpa för två månader sedan enligt min beräkning men ännu inget tecken på det.
Det skulle bli hennes tredje löpperiod.

Är det vanligt att de blir så sena ibland eller bör jag bli orolig?

Första löpet vid 9 månader, andra vid 15 mån och nu är hon 23 månader gammal. De första två löpen blödde hon rejält och blev väldigt loj och disträ, så jag tror inte att jag kan ha "missat" det tredje. Diskret är hon INTE....

Har aldrig haft tik förut.

Sv: Sent löp (3:e), anledning till oro?

Har ju planerat in ett MH den 27:e maj och trodde hon skulle vara klar till dess.

:(

Sv: Sent löp (3:e), anledning till oro?

Kan tyvärr inte hjälpa men vi är i samma sits....:crazy: Vovven borde börjat löpa för 1,5 månader sedan.. Hon har dock blivit opererad två gånger så kanske kroppen "förstått" att hon inta varit kapabel att föda en kull valpar...?? vad vet jag.. Är det möjligt att hunden hoppar över ett löp helt och hållet??

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Jag undrar när en tik brukar få en regelbunden löpcykel? Min tik, en golden, hade sitt första löp ganska sent. Hon var då 15...
Svar
3
· Visningar
321
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Nu sitter jag här och är skitorolig. Tik, född dec -12, fick första kullen på första löpet, och andra kullen på andra. Jag tog över...
Svar
1
· Visningar
1 154
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Jag har för första gången i mitt liv en tik och har därmed ingen erfarenhet utav detta. Hon är utav stor ras (Mastiff-typ) och är nu...
Svar
2
· Visningar
2 574
Övr. Hund Till er som är bra på hundpsykologi och beteende. Jättelångt! :eek: Noterat många små förändringar hos min hund och funderar lite...
Svar
2
· Visningar
1 987
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka