Sent född 2 åring hur hantera..

M

Mrx

Har en 2 åring född mitten av oktober 2006 idag är han cirka 148. Skulle vilja ha lite tips från er vad tror ni om slutlig storlek. Han hade inte de bästa förutsättningarna från starten då ingen visste att mamman var dräktig och de nya ägarna trodde att hon blivit fet..:( och drog ner foderstaten..
Han är e okänd och undan KWPN sto som är 168 som 7 åring.

Idag går vi bara ut och går, ska man ge honom ett halvår extra innan man börjar konstra med träns etc.? Han är van vid att stå bunden i gången, van vid borstning, täcken och att lyfta hovar och klarar detta galant!
Tacksam för tips om hur man bör tänka med en liten kille som är född sent ....
Andra 2 åringar är ju faktiskt nästan ett halvår äldre..elelr tänker jag fel?

Sv: Sent född 2 åring hur hantera..

Storleken är svår att sia om.

Låter bra det du hittills gjort med honom.:)

Jag tycker du kan börja ha träns på honom (med grimma över när ni går promenader, så du inte behöver ta i hans mun).

Du kan också lägga sadel på honom (börja i stallet) och vänja honom vid gjord.

Bättre att lång tid på sig än vänta för länge och stressa sedan.

Sv: Sent född 2 åring hur hantera..

Om jag förstår det rätt så blev han två år i oktober. Då lär han nog inte bli så stor, i bästa fall skulle jag tippa på att han skulle kunna komma upp till nästan 155. Men troligare att han inte ens kommer att bli så stor. Beror lite på hur han vuxit fram tills nu också.

Liknande trådar

A
Trav Tränar en 2-åring lite smått som senare ska i proffsträning. Allt har funkat bra men de senaste dagarna har han inte orkat som vanligt...
Svar
3
· Visningar
929
Senast: stally
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka