Senskydd till "små" stora hästar

Streetflash

Trådstartare
Varför finns det i princip inga senskydd/hoppskydd till stora hästar som inte passar i storlek full? Har ni några förslag på bra och tåliga skydd som inte är så stora i storlekarna? Storlek Medium hade ju varit bra, det måste ju vara samma problem för er som rider D-ponny?

Tycker om Eskadrons Ludger Beerbaum-skydd, men de är för stora för min lilla häst. Är det någon som känner till liknande, men helst inte FÖR dyra??? :confused:

Sv: Senskydd till "små" stora hästar

Det är ju tyvärr så att man inte vill att de skall gå in i lederna när dom hoppar! Har H**ks ponnyskydd nu, men de är nästan i minsta laget, de i full strl är på tok för stora!

Funderade lite på Hampas skydd (säljs i 4-pack tror jag), de är rätt lågt skurna där bak, men har aldrig haft Hampa innan, vet inte hur stora de är i storlekarna! Men skall definitivt kolla upp Catago pro-skydden! :bow:

Catago-skydden är rätt lika Hampa-skydden. Hööks har väl också ngt liknande? Finns en hel del skydd som ser ut sådär nuförtiden vilket gör det lite förvirrande ;)

Fuxen som jag la in bildlänk till är liten och har tunna ben men har ändå full i Catago-skydden. Cob hade varit bättre med full funkar. Hästen ifråga är 1,58 m hög och en ädel modell.
Den gula är connemara med normala ganska normala D-ponnyben men åt det ädlare hållet.
Lite rörigt, men ja.

jag köpte PROTECTOR... ASBRA!!!! Det är som de gamla Racing Tacks som alla hade när man va liten... de vita...

fast protector är svarta... tror det är källquists som har dem...

finns på horselife i sthlm... tror dock de bytte namn på senskydden..

jag har 160-fullblodstant med smaaaala ben å har letat ihjäl mig :D

Ja, tänkte på dem att de ser i princip likadana ut! Är det någon skillnad alls på dem förutom märket? ;)

Protector....skall kolla upp dem också. Hade de gamla Racing Tack förr, men de försvann ju helt plötsligt?! Har också en liten (1,61) dam med fullblodsben...

Tack för bra idéer, kom gärna med fler! :D

Jag är inte jätteinsatt i det, kan vara någon liten skillnad kanske. Med tanke på att priset är ungefär detsamma på alla sorterna så är det nog inga jätteskillnader.

Har beställt Catago Pro-skydden nu, pratade med försäljaren i butiken som intygade att de är mindre i storlekarna än tex Ludger Beerbaum skydden! Nu får jag bara vänta och se hur de passar! :)

Tack för tipset!

Liknande trådar

Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
702
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 660
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar