ylvalill
Trådstartare
Nån här som har erfarenhet av allvarliga senskador? Min pålle fick för ca tre månader sedan en allvarlig skada på djupa böjsenans förstärkningsband samt mindre skador på böjsenorna. Det jag funderar på är hur länge en skadad sena normalt brukar vara varm, svullen och öm? Min pålle svullnar upp i senan från och till, vissa dagar är senan nästan lika tjock som den var alldeles efter han hade skadat sig. I går var han dessutom ganska öm när jag kände på senorna. Värme över senorna har han haft så gott som hela tiden och en ganska kraftig förtjockning av senan har han även under sina "bra" dagar.
Kan tillägga att konvalecensen inte går särskilt bra. Min häst har varit så hysterisk av den ordinerade boxvilan att vi har sett det som enda lösningen att släppa ut honom på bete. Till och från är han tyvärr allt annat än lugn i hagen.
Skulle vara tacksam om ni som har haft hästar med senskador kunde dela med er av era erfarenheter. Skall på återbesök hos veterinären om tre veckor men det känns lååångt tills dess när man är osäker på hur läget är...
Kan tillägga att konvalecensen inte går särskilt bra. Min häst har varit så hysterisk av den ordinerade boxvilan att vi har sett det som enda lösningen att släppa ut honom på bete. Till och från är han tyvärr allt annat än lugn i hagen.
Skulle vara tacksam om ni som har haft hästar med senskador kunde dela med er av era erfarenheter. Skall på återbesök hos veterinären om tre veckor men det känns lååångt tills dess när man är osäker på hur läget är...