Senskada pga spark

casio01

Trådstartare
skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha fått någon slags senskada eller annat. Givetvis är kliniktid bokad men skulle ändå vilja höra era erfarenheter från sparkskador lite för lugnande eller förberedande inför vår kliniktid.. :)

Han blev sparkad nedanför hasen ”mitt på benet” svullen runt såret samt varm runt såret, ingen hälta eller feber. Intressant att få läsa om likande och kanske man kan få lite hopp att det kanske inte alls är något..:crazy:

Vår ponny blev sparkad och fick en senskada. Tog ett år innan hon var tillbaka men vi fick inga bakslag. Nu som 16 årig, hände för 5 år sedan tror jag, tävlar hon och har aldrig varit påverkad av detta. Hon har en liten knöl på benet men det är bara skönhetsfel
Hoppas det går bra för er❤️

Liknande trådar

Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 162
Senast: Sirap
·
Hästvård För en dryg vecka sedan fick min häst två sår av spark från annan häst. Ena såret på insidan av vänster fram och det andra högt upp på...
2
Svar
25
· Visningar
11 468
Senast: Görel
·
Relationer Som rubriken lyder. Varit ihop med min gubbe i snart ett år, han är verkligen helt underbar på alla sätt och vis. Det som inte funkar i...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 373
Senast: tott
·
Hästvård Igår när jag skulle hämta min häst i hagen hade han sparkat sig själv på frambenet på mitten av senan ytliga/djupaböjsenan. Han hade ett...
Svar
16
· Visningar
3 598
Senast: Freeride
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama