Senklyvning/benmärg

Minnaa

Trådstartare
Igår fick jag åter det tråkiga beskedet att min hästs gaffelbandsskada återkommit för 3:e eller om det är 4:e gången. Allt började iaf för 2 år sen. Hela tiden har det inte sett allvarligt ut utan vet har gett oss en god prognos och trott att detta ska läka ihop fint och han ska kunna komma tillbaka som tävlingshäst. Men inget har fungerat som vi tänkt.

Så nu beslutade vet att detta är allvarligare än vad det ser ut och mina alternativ är operation eller helpension. Han vill gå in och göra en senklyvning för att få igång läkningen och ev "fylla i" med benmärg i bristningarna.

Finns det någon här som har utfört en sådan operation? Resultat? Har hästen kunnat komma tillbaka till arbete?

Blev mkt att tänka på igår så frågade ut vet lite dåligt, men målet med operationen är att han ska kunna komma tillbaka till tävling. Ska ringa på måndag igen men tänkte höra om någon här har nån erfarenhet :)

Sv: Senklyvning/benmärg

Jag vet att Ridsport publicerade en artikel om det för något år sedan, där Palle Brink (tror jag i alla fall) utförde operationen. Kanske går att få tag i om du kontaktar Ridsport?

Sv: Senklyvning/benmärg

Tack för tipset, det ska jag kolla upp!

*puttar*

Ingen som gjort en sån här operation?

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 662
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
746
Senast: tara
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 399
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 481
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka