Seniorkoll

Vinur

Trådstartare
Min häst börjar bli lite till åren och jag skulle vilja göra en hälsocheck på honom. Jag vet att det finns speciella seniorkontroller för katter och hundar, men finns det för hästar också? Vad ingår i en sådan i så fall?

Min klinik gör vetcheck senior. Saxat från hemsidan:
---
-Rörelsekontroll longerad eller under arbete (ridning)
-Kontroll rörelser på löpargång (ej böjprov)
-Auskultation hjärta och lungor
-Ögonkontroll
-Enklare tandinspektion om hästen accepterar detta osederad
-Blodprov, blodvärden
-Träckprov

Ev tillägg
ACTH kontroll (för ev PPID diagnos)
INSULIN kontroll (för ev EMS diagnos) OBS! Fastande sedan 12h
---

Kostar 975 kr.

Kan tillägga att vi gjort denna kontroll årligen på alla hästarna, i samband med tandkontroll. Så vi har alltså bokat både full tandgenomgång och samtidigt vetcheck (med tillägg vitaminspruta och vaccination).

Kan tillägga att vi gjort denna kontroll årligen på alla hästarna, i samband med tandkontroll. Så vi har alltså bokat både full tandgenomgång och samtidigt vetcheck (med tillägg vitaminspruta och vaccination).
Jag tänkte också köra i samband mad tandkoll i så fall.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Zevzan
·
Hästvård Jag gör ofta "buklyft" på mina hästar för att kolla av rörligheten i ryggen. Min ena häst har super rörlighet, lyfter jättefint men har...
Svar
18
· Visningar
1 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar