Seniorkoll

Vinur

Trådstartare
Min häst börjar bli lite till åren och jag skulle vilja göra en hälsocheck på honom. Jag vet att det finns speciella seniorkontroller för katter och hundar, men finns det för hästar också? Vad ingår i en sådan i så fall?

Min klinik gör vetcheck senior. Saxat från hemsidan:
---
-Rörelsekontroll longerad eller under arbete (ridning)
-Kontroll rörelser på löpargång (ej böjprov)
-Auskultation hjärta och lungor
-Ögonkontroll
-Enklare tandinspektion om hästen accepterar detta osederad
-Blodprov, blodvärden
-Träckprov

Ev tillägg
ACTH kontroll (för ev PPID diagnos)
INSULIN kontroll (för ev EMS diagnos) OBS! Fastande sedan 12h
---

Kostar 975 kr.

Kan tillägga att vi gjort denna kontroll årligen på alla hästarna, i samband med tandkontroll. Så vi har alltså bokat både full tandgenomgång och samtidigt vetcheck (med tillägg vitaminspruta och vaccination).

Kan tillägga att vi gjort denna kontroll årligen på alla hästarna, i samband med tandkontroll. Så vi har alltså bokat både full tandgenomgång och samtidigt vetcheck (med tillägg vitaminspruta och vaccination).
Jag tänkte också köra i samband mad tandkoll i så fall.

Liknande trådar

Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Zevzan
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
937
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
660
Senast: Whoever
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
860
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama