Senior katt

Kiraya

Trådstartare
Kan ni lägger bilder här som äldre katt. Min katt heter Olle och är 14 år gammal och alltid busig,lustig och kul katt. Olle alltid springer mycket i vardagsrum mycket och ibland Olle slog till min hund i näsa och han är kung katt.

Jag har bilder men hur lägger här med iPhone?
 
Sv: Senior katt

Svante fyller 12 år i mars. Han sover nog lite mer än när han var ung, men när han är vaken så är han pigg och busig, tycker om att reta hunden tills hon jagar honom :D Han har tidigare bott med andra kattpojkar men är ensamkatt sedan fyra år tillbaka och det funkar faktiskt bra. När det är fint väder går han gärna ut en stund och pratar med grannens söta kattfröken ;)
Han är väldigt pratsam, svarar med "maooo" eller "mrrrr" bara man tittar på honom.

DSC_8976.JPG
 
Sv: Senior katt

Bjuder på en bild på min gammelgubbe (att mitt fula tryne är med på bilden får ni bortse ifrån! :p).

Han heter Lucifer (kallas Skroten eller Herr Banan) och adopterade mig sommaren 2004, han var då en fruktad vildkatt som inte tvekade att attackera barn och slå dem till marken, kasta sig upp på folks huvuden och bita dem i öron/panna/näsa etc. När han drog fram över gårdarna så försvann såväl katter som hundar ur syne och gömde sig tills han knallat vidare.
Jag blev varnad för honom när jag kom till gården för att jobba, men en dag så kom han gåendes när jag satt i trädgården, hoppade upp i mitt knä och rullade över på rygg "Klia mig på magen tack!" sedan dess har han sovit intill min huvudkudde och flyttat med mig genom landet. :) Det tog många år innan andra fick hantera honom och det är fortfarande bara jag som får ta han som sår och liknande.

När vi träffades var han minst 9år gammal, så länge hade han setts stryka runt som vildkatt. Innan dess är det någon som har kastrerat honom - så uppenbarligen har han varit tamkatt åtminstone en kort period.
Han saknar ett par klor, ett par framtänder och öronen ser ut som att de använts som klippkort - en slagskämpe har han varit (och är fortfarande när han besvärar sig med att gå ut.)

Han är idag alltså minst 18år gammal, går inte ut om det regnar eller nu under vintern. Är pappakatt till den 40kilos amstaffen här hemma och ser till att han får en daglig rengöring av ansiktet. De andra hundarna betraktar han som pack och bevärdigar dem inte ens med en blick oftast. :D

Pratar otroligt mycket, mer och mer med åren. Har tydliga åsikter och talar själv om vilken mat han vill ha med olika jamningar.
Utomhus åker han "Mattetaxi" och sitter på axeln medan jag sköter hästar, mockar och liknande - jag är säker på att han varit papegoja i ett tidigare liv!:D

Kapten_E_Grans_och_hennes_trogne_papegojkatt_Lucifer_den_Svarte.jpg
 
Sv: Senior katt

Loke fyller 12 i maj i år och jag har haft honom sedan han var 12v gammal. Otroligt pratglad och social, vill alltid vara med när jag har besök och håller sig gärna i närheten för att se vad som händer. Brukar uppmärksamma matte på både ringade telefoner och när det ringer på dörren och brukar oftast gå och möta besökarna i dörren :)

47614f6c0ff79f03874f5daff4c3b1b4.jpg


Lemon kommer från Kattkommando Syd och jag hämtade honom på centralstationen i Sthlm en dag i september för snart 12 år sedan. Skaffades som sällskap till Loke då det märktes att Loke mådde dåligt av att vara ensam hemma hela dagarna när jag jobbade. De är nu mer eller mindre oskiljaktiga och liggar väldigt ofta och myser, tvättar varandra eller går och äter tillsammans.

e7ca6fdddd30db0468451a1f6a71885f.jpg


15148a81b0f454a2fe7bcf70bc48624f.jpg
 
Sv: Senior katt

Här är Sigge, 21 år gammal i år. Enligt veterinären frisk som en nötkärna. :) Sover mycket men har även "fnatt" minst två gånger om dagen. Han är dessutom en riiiiktig diva och kräsen när det gäller maten!!!! :p
299069_10151226481247545_1587596601_n.jpg
 
Sv: Senior katt

Jag har inte lyckats lägga in från iphone, tror du måste skaffa typ photobucket eller liknande i så fall.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 215
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 373
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Skötsel av utedass
  • Glasögon

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp