Senaste framstegen?

Kissing Spine

Trådstartare
Wohoo :). Idag har vi lärt oss att göra galoppombyten :banana:. Han var skitduktig och tände till som 17.
Ridlärare: "...och så gör du en volt tillbaka och byter galopp".
Jag:"ehm.. Ja, fast jag tror inte att vi kan, vi har aldrig gjort det förut! (tränat)"
Ridlärare: "Inte?! Men ni kan ju prova iaf!"

Och tack vara hennes fantastiska sätt att förklara bytte han helt rent :love:.

Vi ska vara överdrivet optimistiska nu och berätta vilka fantastiska krumelurer vi har lärt oss den senaste tiden!

Sv: Senaste framstegen?

åh det är så härligt o göra byten tycker jag!
nuvarande hästen byter bara ute när det går fort, han kan inte ännu men det kommer ;)
när jag lärde mig byta på min läromästare var jag i exstas! efter ett tag kunde vi göra i vart tredje :bump:
kul med framsteg! :)

Har äntligen börjat kunna rida hästen i en lite mer normal form. Den måste vi dock jobba med ett tag till, fast jag kan ha han stadig och fin...

Pållen har tidigare vart en "krullhäst"...

Visst är det härligt?? Min häst är inte redo för att göra byten fast det tycker inte hon :devil:

Men vi tränade för en dansk för några månader sedan i tre dagar och när hon gick riktigt fint så sa hon rid över ridbanan och byt och jag bara va? nu?

Hon bara ja!

Och vi vände över och gjorde ett helt rent byte sen flög hon iväg och började gnägga som en galning totalt stolt övre sig själv! Både jag och tränaren kunde inte sluta att skratta åt henne :banana:

Mna kan ju undra varför igentligen? Jag tror att dom tycker att de själv är så himmla duktiga och blir då lite malliga över sig själv..särskillt när det sitter en jätteglad ryttare på ryggen som inte kan sluta ut beröma :D

Ah precis. Min ridlärare typ.: Det ska vara juuubel när han lyckas! Och han blev skitmallig... :smirk:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 548
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 977
Hästvård Inser att rubriken låter katastrof. Men jag kommer ta hem en ponny. Han rids/körs idag 4-5 gånger i veckan i skogen och lätt dressyr på...
Svar
13
· Visningar
2 181
Senast: MaRomer
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 321
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar