Seminstationer i Värmland

copernica

Trådstartare
Vilka finns?Jag har hittat en i Säffle och en i Grums, några fler?
Har ni någon erfarenhet med dem?

Sv: Seminstationer i Värmland

Vet Marika har öppnat en egen seminstation i närheten av karlstad kommer dock ej ihåg exakt. Lars-magnus har inte sin station i värmland men inte så farsligt lång från karlstad kan det heta värmlandsnäs? Men har för mig att ingen av de värmlanska stationerna inseminerar med fryst.

Lars magnus finns inte ens i värmlands län,då han bor i Hova (skaraborg) :idea: Min station :)
Fakta koll,fakta koll :angel:

Om du läser mitt inlägg så skrev jag att han inte hade sin station i värmland men inte långt ifrån karlstad ca 1.5 timme med hästsläp. Hade dock för mig att det hette värmlandsnäs där han bor men skrev att jag inte var säker på det.

Har seminerat ett sto i Molkom en gång. Norra Vikens stuteri. Inte långt från Karlstad! :)
Jag tyckte om folket där. De tog väl hand om mitt arabsto. :laugh:

Han flyttade söder ut för 2 år sedan ;)

Hette hans förra ställe värmlandsnäs? Skrev som sagt att jag inte var säker på namnet men det är fortfarande ca 1.5h från karlstad var hos han för ett par månader sen då svärmor shoppade häst.

Jag kan med gott samvete säga att både stationen i Säffle och den i Grums är riktigt bra!

Jag har haft ston till mina hingstar där med mycket bra dräktighet, och då är det tyska hingstar på spermaimport. Skicken har flugits till Örebro och sen med bil till Värmland. Tror jag haft 5 av 5 dräktiga! :)

LM bodde i Värmlands Säby men bor som sagt inte kvar där.

I Sunne hittar du Annika Emmesjö som seminerar med både TAI och FAI. 90% dräktighet förra året! Mycket duktig och tar otroligt väl hand om stona.

Ja värmlands säby hette det nog. Var som sagt inte säker på namnet. Har personligen inte använt någon av stationerna i värmland då jag mest har använt fryst själv. Marika har dräktighetskollat mina tidigare och hon är också super trevlig.

LM bodde i Värmlands Säby men bor som sagt inte kvar där.

I Sunne hittar du Annika Emmesjö som seminerar med både TAI och FAI. 90% dräktighet förra året! Mycket duktig och tar otroligt väl hand om stona.

Finns det hemsida dit? Funderar lite på vad som är närmast (Norge), och just nu är det nog Grums och Säffle som är mest aktuellt. Och Sunne förståss. Har varit i kontakt med Säffle, och det låter bra, dock drygt 3 timmar från mitt stall.

Jag har bra erfarenhet från Norra Viken i Molkom och från Ulrika i Grums. Dräktigt direkt på båda ställena. Noggranna veterinärer och bra omhändertagande! :)

Liknande trådar

Utrustning Funderar på att byta transport Stora frågan vad får man för en Värmlands vagn, Gaupen H2-1200 Enkelaxlad från 2013 Inget fel på...
Svar
5
· Visningar
361
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 407
Senast: Freazer
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 447
Senast: Nikan
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
942
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka