Semestertips!

Mirtai

Trådstartare
Ska försöka planera sommaren och har total idétorka! Så, hit me med era bästa semestertips!

Det är jag, min man och vår 3-årige son som ska roa sig. Vi bor i södra norrland och kan ta oss hyfsat långt. Är öppen för det mesta!

Har familj i Norrköping och Stockholm så Kolmården och Skansen står på listan redan :)

Det ska vara barnvänligt (såklart) och kul för en treåring med mycket spring i benen!

Ska försöka planera sommaren och har total idétorka! Så, hit me med era bästa semestertips!

Det är jag, min man och vår 3-årige son som ska roa sig. Vi bor i södra norrland och kan ta oss hyfsat långt. Är öppen för det mesta!

Har familj i Norrköping och Stockholm så Kolmården och Skansen står på listan redan :)

Det ska vara barnvänligt (såklart) och kul för en treåring med mycket spring i benen!

Gröna lund kanske? Vi har varit på Liseberg med vår treåring. Hon åkte allt redan förra året (som hon fick åka). Vet inte hur det är med grönan men Liseberg har kaninlandet och lilla åkpasset :)

Nordöstra Stockholm har mycket att erbjuda! T ex hav, en solig trädgård och en pratglad kompis!

Gör en avstickare till Astrid Lindgrens värld i Vimmerby! Vi var där första gången när barnet inte hade ens fyllt tre år och sedan dess återvänt var och varannat år. Är man tre år är de små husen i Bullerbyn fantastisk roliga att gå ur och in i samt leka laga-äta-mat i. Teaterföreställningar med Pippi och Emil kan också vara en hit beroende på tre-åringens intresse och mognad.

Gör en avstickare till Astrid Lindgrens värld i Vimmerby! Vi var där första gången när barnet inte hade ens fyllt tre år och sedan dess återvänt var och varannat år. Är man tre år är de små husen i Bullerbyn fantastisk roliga att gå ur och in i samt leka laga-äta-mat i. Teaterföreställningar med Pippi och Emil kan också vara en hit beroende på tre-åringens intresse och mognad.
Bra tips! Hamnar definitivt på listan!

Gamla Linköping har mina barn tyckt varit kul. Mycket att se och stora utrymmen att röra sig på.

Vi och min bästa kompis familj ska åka till Leksands sommarland :) Vi blir fyra vuxna, två 5 åringar, en 3 åring och en 2 åring. Hoppas på att det ska passa alla!

Vi var på Liseberg med sonen när han var knappt 2,5 år och han älskade det. Däremot avskydde han Astrid Lindgrens värld, även jag och mannen tyckte att det var tråkigt (och dyrt).

:eek::eek:

Tänk vad olika det är för jag rekommenderar verkligen Astrid Lindgrens Värld till både vuxna och barn. Var där senast för en vecka sen med vår 3.5 åring samt vår snart 15 mån. Är fjärde året som jag åker dit, och ja jag skulle kunna bo där för jag tycker att det är helt underbart trots att vi bara åker på lågsäsongen :o :D

:eek::eek:

Tänk vad olika det är för jag rekommenderar verkligen Astrid Lindgrens Värld till både vuxna och barn. Var där senast för en vecka sen med vår 3.5 åring samt vår snart 15 mån. Är fjärde året som jag åker dit, och ja jag skulle kunna bo där för jag tycker att det är helt underbart trots att vi bara åker på lågsäsongen :o :D
Det är väldigt olika, mina barn tyckte också att ALV var urdåligt, det bästa på hela dagen var att hoppa i höet... :rofl: Sen var vi där under högsäsong så det kanske var alldeles för mycket folk för att de skulle uppskatta det, de älskar däremot Gamla Linköping och vi har varit där i flera omgångar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka