Semester över jul, var åker man?

Unafraid

Trådstartare
Jag har varit till Kanarieöarna för många gånger nu.. :angel: jag tänkte boka enbart flygresan, men var ska man åka?

Kraven är: hyfsat varmt, i alla fall över 20 grader, och inte så fruktansvärt dyrt. (Både att flyga och äta) Jag tänker max 10k tur och retur från Arlanda, gärna lite billigare. Tänkte boka boende med Airbnb.

Och vilken sida är bäst när det kommer till att hitta vettiga flygstolar? Tycker att dom ger väldigt olika resultat fast man söker på exakt samma saker.

Vi är lite flexibla ned datum, från 21/12 till 5/1 typ. 1 vecka-10 dagar känns lämpligt, så Thailand är väl onödigt långt.

Hit me! Och säg gärna VARFÖR vi ska till ett visst ställe. :D
 
Jag har varit till Kanarieöarna för många gånger nu.. :angel: jag tänkte boka enbart flygresan, men var ska man åka?

Kraven är: hyfsat varmt, i alla fall över 20 grader, och inte så fruktansvärt dyrt. (Både att flyga och äta) Jag tänker max 10k tur och retur från Arlanda, gärna lite billigare. Tänkte boka boende med Airbnb.

Och vilken sida är bäst när det kommer till att hitta vettiga flygstolar? Tycker att dom ger väldigt olika resultat fast man söker på exakt samma saker.

Vi är lite flexibla ned datum, från 21/12 till 5/1 typ. 1 vecka-10 dagar känns lämpligt, så Thailand är väl onödigt långt.

Hit me! Och säg gärna VARFÖR vi ska till ett visst ställe. :D

Kanske kolla destinationer som Italien, Malta, Cypern, Portugal, Spanien (fastlandet)?

Är de första jag tänker på (efter kanarieöarna :D )

Bali är en favorit hos mig men också onödigt långt för enbart max 10 dagar. Går inga direktflyg heller..
 
Jag har varit till Kanarieöarna för många gånger nu.. :angel: jag tänkte boka enbart flygresan, men var ska man åka?

Kraven är: hyfsat varmt, i alla fall över 20 grader, och inte så fruktansvärt dyrt. (Både att flyga och äta) Jag tänker max 10k tur och retur från Arlanda, gärna lite billigare. Tänkte boka boende med Airbnb.

Och vilken sida är bäst när det kommer till att hitta vettiga flygstolar? Tycker att dom ger väldigt olika resultat fast man söker på exakt samma saker.

Vi är lite flexibla ned datum, från 21/12 till 5/1 typ. 1 vecka-10 dagar känns lämpligt, så Thailand är väl onödigt långt.

Hit me! Och säg gärna VARFÖR vi ska till ett visst ställe. :D

Säg till om du hittar något! Vill också iväg om jag har råd :)
 
Vi åker troligen till södra gran canaria i januari. Har varit där förut i januari och då var det som svensk sommar!
 
Kanske kolla destinationer som Italien, Malta, Cypern, Portugal, Spanien (fastlandet)?

Är de första jag tänker på (efter kanarieöarna :D )

Bali är en favorit hos mig men också onödigt långt för enbart max 10 dagar. Går inga direktflyg heller..
Alla du nämner är för kalla, jag vill ha minst 20 grader. :D Bali skulle vara fantastiskt, men jag tänker att man borde åka minst 14 dagar dit. I år har jag verkligen inte möjlighet då jag läser drygt 150% både på höst- och vårterminen. Kanske nästa år, eller året efter! :love:
Vi åker troligen till södra gran canaria i januari. Har varit där förut i januari och då var det som svensk sommar!
Jag har varit på Kanarieöarna många gånger vintertid och vill åka någonstans nu.
 
Jag har varit i Mexiko i början av januari, mycket trevligt och behagligt väder. Vet dock inte vad kostnaden blir med flyg+air bnb. Jag betalade ca 17' men då var det på flott hotell med all inclusive.
 
Jag har varit i Mexiko i början av januari, mycket trevligt och behagligt väder. Vet dock inte vad kostnaden blir med flyg+air bnb. Jag betalade ca 17' men då var det på flott hotell med all inclusive.
Det var bara flyget som jag vill att ska kosta max 10k. :) hur lång är flygresan till Mexico? Är det någon speciell stad/plats du rekomenderar?
 
Det var bara flyget som jag vill att ska kosta max 10k. :) hur lång är flygresan till Mexico? Är det någon speciell stad/plats du rekomenderar?

Aha, då ska det gå prismässigt :)
Jag var i Playa del Carmen och trivdes bra där. Har för mig att jag flög dit på elva timmar och hem på nio timmar. Reste charter och flög direkt Kastrup - Cancun.
 
Vartsomhelst i Karibien typ. Orkansäsongen är över, vädret är perfekt. Deras vinter är perfekt för oss nordbor, runt 25-30 grader men ofta lite bris. Rätt torrt och soligt. Varmt och härligt i vattnet.
Jag har varit i Jamaica, Mexico (mot karibiska havet) och Kuba. Kuba är by far det intressantaste resmålet, men kanske inte det bekvämaste. Vad vill du göra på semestern? Ligga och sippa drinkar i en solstol, vara i en stad, gå på kulturella aktiviteter?

KLM tycker jag oftast är enklast att boka flygstol via. Då åker du KLM eller Air France.
 
Sri Lanka är varmt och billigt att äta/bo, framförallt om man lämnar huvudstadsområdet.

Mexico har jag själv blivit rekommenderad just den tiden på året. Värt att kolla.

Egypten kan nog ha en del värme, dock blir det nästan enbart all inclucive där.

Malaysia kan kanske också vara ett alternativ. Tillräckligt varmt är det den tiden iaf. Har själv enbart varit på Langkawi, billigt och lätt att ta sig runt med moped.

Jag tycker om att gå in på Ticket, alltså fysiskt i butik. De kan söka och leta biljetter samt boka utan kostnad. Fördelen är att man slipper själv leta och de har större möjlighet att anpassa biljetter vid tex mellanlandningar.
 
Vartsomhelst i Karibien typ. Orkansäsongen är över, vädret är perfekt. Deras vinter är perfekt för oss nordbor, runt 25-30 grader men ofta lite bris. Rätt torrt och soligt. Varmt och härligt i vattnet.
Jag har varit i Jamaica, Mexico (mot karibiska havet) och Kuba. Kuba är by far det intressantaste resmålet, men kanske inte det bekvämaste. Vad vill du göra på semestern? Ligga och sippa drinkar i en solstol, vara i en stad, gå på kulturella aktiviteter?

KLM tycker jag oftast är enklast att boka flygstol via. Då åker du KLM eller Air France.
Tack' ska kolla upp detta! Vi är inte så intresserade av städer och shopping, dock gillar vi gamla byggnader/arkitektur. Jag gillar dock inte att trängas med en massa andra turister. Kan hyra en bil och uppleva saker på landsbygden hellre. Men jag gillar sol och värme och mysiga uteserveringar. Bekvämt, men inte all-inclusive.
Sri Lanka är varmt och billigt att äta/bo, framförallt om man lämnar huvudstadsområdet.

Mexico har jag själv blivit rekommenderad just den tiden på året. Värt att kolla.

Egypten kan nog ha en del värme, dock blir det nästan enbart all inclucive där.

Malaysia kan kanske också vara ett alternativ. Tillräckligt varmt är det den tiden iaf. Har själv enbart varit på Langkawi, billigt och lätt att ta sig runt med moped.

Jag tycker om att gå in på Ticket, alltså fysiskt i butik. De kan söka och leta biljetter samt boka utan kostnad. Fördelen är att man slipper själv leta och de har större möjlighet att anpassa biljetter vid tex mellanlandningar.
Tack för tipsen!
 
Tack' ska kolla upp detta! Vi är inte så intresserade av städer och shopping, dock gillar vi gamla byggnader/arkitektur.

Då skulle kanske Havanna vara ngt för er?
Jag åker själv dit igen i februari. Var ngt år sedan jag var där nu och det har säkert förändrats men shopping är inget du gör i Havanna. Däremot finns gammal fantastisk (dock många gånger förfallen) arkitektur, bra musik, spontandans på gator och torg och ett rikt kulturliv. Ingen stad jag besökt liknar Havanna, tiden har på många sätt stått stilla här.
Det är lite små-komplicerat då det kan vara svårt att få tag i saker och systemet kan verka krångligt för oss utifrån. Tex finns två valutor och som turist använder du turistvalutan. Men folket är fantastiskt trevliga och hjälpsamma.

Utanför staden finns en strand där det finns några hotell men det är rätt mkt locals där. Finns också ett turistområde på ön: ”Varadero” med minst sagt drömmig beach. Men det är också typ det enda. Det är som Amerikanernas Mallis. Blaskiga drinkar, all inklusive och du kommer höra Guantamera på repeat till disco-remix tills du nära på skjuter dig ;)
 
Ang leta flyg. Jag går alltid först till flygresor.se och söker. Där finns många sätta att fylla i sina önskemål (avgång och ankomsttid, antal byten, pris med och utan bagage mm) och du kan söka på närliggande datum och få upp jämförelsetabell.
När jag väl hittat något vettigt i tider och priser går jag in på aktuellt flygbolags hemsida och bokar direkt där. Kan skilja något i pris både upp och ned men det känns tryggare än via någon mellanhand.

Tips på resmål har du redan fått och jag reser mest till kyligare områden så lämnar värmen till andra. :D
 
Ang leta flyg. Jag går alltid först till flygresor.se och söker. Där finns många sätta att fylla i sina önskemål (avgång och ankomsttid, antal byten, pris med och utan bagage mm) och du kan söka på närliggande datum och få upp jämförelsetabell.
När jag väl hittat något vettigt i tider och priser går jag in på aktuellt flygbolags hemsida och bokar direkt där. Kan skilja något i pris både upp och ned men det känns tryggare än via någon mellanhand.

Tips på resmål har du redan fått och jag reser mest till kyligare områden så lämnar värmen till andra. :D
Tack! Ska kolla det också, så fort jag bestämt mig var vi ska! :D
 

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 191
Senast: sjoberga
·
Småbarn Vi har två små barn (1 och 3) och funderar att åka på någon slags semester över julen. Alltså inte en vecka och vi vill inte flyga. Hade...
Svar
12
· Visningar
1 307
Ekonomi & Juridik Hej! Jag ska förmodligen inom några år ta över mina föräldrars ena gård, och funderar för fullt på vilken verksamhet man skulle kunna ha...
Svar
11
· Visningar
2 138
Senast: WBanna
·
Tjatter Semestern är bokad och i slutet av mars åker vi, med stopp för besök i New York och Washington, till Bahamas och lever livet. Vi kommer...
Svar
0
· Visningar
608
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp