Selfunderingar, totalt okunnig! hjälp

skogstomten

Trådstartare
Jo, jag har funderat lite för vanlig körning och försöker bättre på min vanliga bröstsele, det ör alltså inte trav jag tänka använda den till utan till min gigg.
Hur som helst så såg jag på en Travshop i Stockholmstrakterna, några tillbehörs saker, antar att det var för att kunna kompletar/laga selar, kände genast att "detta borde fungera till min sele".
Men jag hade varken pengar eller hjärna med mig så köpa kunde jag inte och inte frågade jag vad den biten heter.
Har hittat några ynkliga bilder på nätet som förhoppningsvis kan förklara och så kanske ni kan säga min vad det heter? :idea:
Det ser lite ut som skackelremmar fast dom går som upp längre på däckeln och (antar jag) in under tömringarna...

(ta bort http:// )
selar
sele igen

en tredje bild

Vimsigt inlägg, men ack så nyfiken :o :D

Sv: Selfunderingar, totalt okunnig! hjälp

skogstomten skrev:
Jo, jag har funderat lite för vanlig körning och försöker bättre på min vanliga bröstsele, det ör alltså inte trav jag tänka använda den till utan till min gigg.
Hur som helst så såg jag på en Travshop i Stockholmstrakterna, några tillbehörs saker, antar att det var för att kunna kompletar/laga selar, kände genast att "detta borde fungera till min sele".
Men jag hade varken pengar eller hjärna med mig så köpa kunde jag inte och inte frågade jag vad den biten heter.
Har hittat några ynkliga bilder på nätet som förhoppningsvis kan förklara och så kanske ni kan säga min vad det heter? :idea:
Det ser lite ut som skackelremmar fast dom går som upp längre på däckeln och (antar jag) in under tömringarna...

(ta bort http:// )
selar
sele igen

en tredje bild

Vimsigt inlägg, men ack så nyfiken :o :D
Jag förstår inte riktigt vad du frågar, men pilarna riktar sig mot skalmhållarna...Alltså de som du trär skalmen igenom?

Förstår att det var lite svårt att greppa mitt förvirrade inlägg.
Hur somhelst så ja, det är de remmarna som du trär skalmen (skackeln) i, fast dessa gick längre upp och under tömringarna....

skogstomten skrev:
Förstår att det var lite svårt att greppa mitt förvirrade inlägg.
Hur somhelst så ja, det är de remmarna som du trär skalmen (skackeln) i, fast dessa gick längre upp och under tömringarna....
Men de sitter fast så... Så det ska vara så :D

Humelibumlan skrev:
Men de sitter fast så... Så det ska vara så :D
men men men, nääääe :D
Attans då, vad var det för "reservdelar" som jag hittade på den där travshoppen då tro?
Såg helt perfekta ut :idea:
Fast tack för att du tog dig tid med en förvirrad skogstomte!

Det kanske var en säkerhetsrem du tittade på? Var den lång och hade skåror så man kan trä den över däckelringarna?

Säkerhetsremmen selar man ovanpå skalmremmen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka