cactuspower

Trådstartare
Vilket foder eller tillskott är rikt på Selen? Mineraler såklart, men finns det några andra alternativ? Jag funderar på och gå över till Dynavena och har räknat lite på Hippocampus och Dynavenas hemsida och konstaterade att om jag ökade högivan med något kilo och så behövde jag bara ge typ hälften av Dynavena fodret jmf. med när jag räknade på deras hemsida, men dock var det brist på selen. Selen finns ju i mineraler, men finns det något annat man kan ge? Känns onödigt och ge massa mineraler när det egentligen bara är Selent som det är brist på? Vad tror ni om V.S.L (E-vitamin, Lysin och Selen tillskott).

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
520
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: Karoliten
·
Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
1 337
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka