B

BrokenSilence

Pållan började bita i träkanterna i boxen, men efter att ha fått en ny slicksten som innehåller selen så har hon slutat. Kanske är det bara tillfälligt, eller så berodde hennes beteende på brist av selen

kan det vara så?
Vad är selen bra för och vart kan man hitta det i fodret?
 
Sv: selen?

Här i Sverige är det ont om selen i jorden. Kan därför vara nödvändigt att komplettera med selen i foderstaten. (Det bästa är om du har uträknad foderstat, då vet du ju även om selenintaget är lågt).
Veterinären kan skriva ut Tokosel (selen+e-vitamin), ges i fodret 1 gång/vecka.
 
Sv: selen?

det är inte jag som köpt stenen, och jag vet inte vart den är köpt..
men fråga där du köper foder, har dom inte såna stenar så kanske dom kan köpa in?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
946
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 062
Senast: Ridinglady
·
Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 163
Senast: Karoliten
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 970
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp