B

BrokenSilence

Pållan började bita i träkanterna i boxen, men efter att ha fått en ny slicksten som innehåller selen så har hon slutat. Kanske är det bara tillfälligt, eller så berodde hennes beteende på brist av selen

kan det vara så?
Vad är selen bra för och vart kan man hitta det i fodret?

Sv: selen?

Här i Sverige är det ont om selen i jorden. Kan därför vara nödvändigt att komplettera med selen i foderstaten. (Det bästa är om du har uträknad foderstat, då vet du ju även om selenintaget är lågt).
Veterinären kan skriva ut Tokosel (selen+e-vitamin), ges i fodret 1 gång/vecka.

Sv: selen?

det är inte jag som köpt stenen, och jag vet inte vart den är köpt..
men fråga där du köper foder, har dom inte såna stenar så kanske dom kan köpa in?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
538
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
964
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Hästarnas favoritbett
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar