selen tillskott

Y

yodi

är det någon här som känner till ett rent selen tillskott?

pålen får i sig tillräkligt med E vitamin (till och med på gränsen till för mycket) men på tok för lite selen.

och alla tillskott med selen jag har hittat har det varit E vitamin i.

är det någon som har något tips :confused:
 
För mycket E-vitamin???

Maxtoleransgränsen är 3 000 mg/100 kg häst, dvs 15 000 mg för en 500-kilos häst.

mvh Jessica
 
Jag måste fråga, är Tokosel ett överlägset bättre selentillskott? Hur kommer det sig att det är receptbelagt och bara ska ges en gång i veckan?
Vad får ni betala för en burk Tokosel, ni som ger det?
*nyfiken*
Jag ger V.S.L som ju innehåller både selen, e-vitamin och lysin, men funderar lite över det där tokosel...
 
200kr kostar en burk som räcker till 72 veckodoser åt en häst på 400kg om jag inte minns fel (ang dosen alltså).
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 161
Senast: Karoliten
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
461
Senast: tara
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
845
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 655
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp