Selen och E-vitamin, överdosera?

Snobben

Trådstartare
Ger Selen/E-vitamin, det som finns på Lantmännen/Granngården för 59, är vad jag förstått det "svagaste" tillskottet.
Vi ger ett mått per dag, vilket jag räknade ut för länge sedan att det skulle vara väldigt lite, så absolut inget överskott.
Men funderar lite, står på att man kan ge 40 gram per dag till häst, men är ett 25 ml mått i burken..

Sv: Selen och E-vitamin, överdosera?

För 59 kr kan det ju inte vara så mkt i det... Står väl på burken hur mkt ex. 100 g innehåller?
Annars står det inte hur mkt det är i burken i liter lr nått? Kan ju räkna ut hur mkt 100g är då :)

3 kg hinken du köper va?? nu minns jag inte hur innehållet är fördelat. men jag använder också dne hinken. billigast och vettigast innehåll för mina hästar just nu.

varför den är så billig också är just för att den inte "saluförs" som hästtillskott utan är för alla djurslag ..

glömde, mina får två mått

Jag skulle inte överdosera...

Det är klart att jag inte vill överdosera, därför jag funderar på vikt och innehåll, men vet att när jag räknade på det sist så var det långt från överdosering då det är ett väldigt "svagt" tillskott.
Står 40 gram dag till häst, men är ett 25 ml mått..

För 59 kr kan det ju inte vara så mkt i det... Står väl på burken hur mkt ex. 100 g innehåller?
Annars står det inte hur mkt det är i burken i liter lr nått? Kan ju räkna ut hur mkt 100g är då :)

Var hittar ni denna på GG? Jag var in idag och kollade. Hittade en 3kg hink. skulle ge 50g per dag till häst. 5 hästar så räcker den i 12 dagar och den kostade 199kr.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: Karoliten
·
Foder & Strö Hej, Håller på att räkna på min hästs foderstat och har några funderingar. 1. Har läst ”Utfodringsrekommendationer för häst” och i de...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 534
Senast: Irival
·
Foder & Strö hej Jag håller nu på och räknar min hästs foderstat och håller på med mineralerna. Eftersom det finns granngården mineraler i stallet så...
Svar
19
· Visningar
1 816
Senast: Ladybug
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka