Sele att ha över täcke, vilken är bäst?

SandraM

Trådstartare
Som rubriken lyder så vill jag veta vilken sele ni tycker är bäst att ha över täcke. Vovvan som jag kommer få hem ska ja sele och kommer behöva täcke i vinter, men vad sitter bäst?

Jag hade en y-sele till min andra vovve, men blir inte det knöligt med täcke under?? Jag kommer få köpa allt nytt då hon är mycket mindre än vad Bobby var., så vill gärna veta vad ni tycker!!! :)

Sv: Sele att ha över täcke, vilken är bäst?

Jag har Hurttas Y-sele till mina hundar och tycker att de sitter bäst efter att ha testat en del olika modeller.
Har dock en sommar sele och en vintersele, vinterselen är en storlek större för att det ska passa bra över vintertäcket och overallen :)

Jag ställer mej bakom pulkaskurk och säger att Y-selen från Hurtta är bra. Har den över täcket till min lilla och det funkar kanon. Sitter så pass bra att min lilla houdini inte kan trolla sej ur täckena med den över..:sneaky:

Mvh Domino_s

Nu har ju jag ytterst sällan täcke på min men de få gångerna hon har så är det en spårsele/bogsele whatever ni vill kalla den gamla enkla modellen som sitter bäst på henne. ;)

En Y-sele är ju egentligen mer ergonomiskt formad men min hund är en såndär "mellan-storlekarna-hund" så täcke eller ej Hurttas Y-selar och andra sydda på samma sätt sitter bara inte bra på henne tyvärr

Hurttas nya vintertäcken har hål både för öglan i selen och öglan i halsbandet, så man kan ha dem under istället för över.

En kompis till mig köpte ett täcke idag på ArkenZoo. Där fanns hål för sele (såg inte hur det såg ut), tror det hette nåt i stil med Wwear eller så. Kanske kan vara något? :)

Var även kampanj på det såg jag nu ;)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
655
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 112
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025