Sekretess på Facebook

Magiana

Trådstartare
Jag får gilla-klick på foton från vänners vänner om jag har taggat någon vän i bilden/bildtexten. Det gillar jag inte. Hur gör jag för att det faktiskt bara ska vara vänner som ser bilderna? Jag har inte lyckats hitta någon sådan inställning i Facebooks sekretessinställningar.

Jag kollade och såhär ser det ut för mig:

• Ovanför fotot finns det en liten ikon med två gubbar på och håller man markören ovanför säger den att mina vänner och den taggades vänner kan se posten.
  • Om jag klickar på lilla pilen bredvid ikonen kommer alternativ upp för privacyn.
  • Jag går då längst ned och trycker på More options.
  • Sen klickar jag Custom.
  • Då står det Share with: och så står det Friends och sen är det ibockat "Friends of tagged". Den går att bocka av.
Gör du så bör det rimligtvis bara vara du och dina vänner som ser fotot.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har för tillfället en lånetelefon och när jag är inne på Facebook så kommer det ett "plopp"-ljud när jag gillar ett inlägg och ett...
Svar
2
· Visningar
446
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
467
Senast: KesoNeso
·
IT & mobiler Hur gör man med folk man är "vän" med, men inte så himla bra kompis med på Facebook? Nån man träffat i nåt tråkigt sammanhang och...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 533
Senast: MCP
·
IT & mobiler När jag trycker på FB-appen på min IPhone får jag bara upp den här bilden som brukar komma först innan Facebook öppnas. Men inget mer...
Svar
8
· Visningar
660
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama