Sv: sekretariat
Kul och kul, ryttare som ringer och startanmäler sig på min hemtelefon 00.15 och 02.10 dagen innan tävling (jag brukar sova då och gjorde det även denna gånegn), tydligen inte dessa.
Fått skäll för att någons häst inte kvalat till SvenskHopphäst.. öhhh.. jaha, vad jag vet så är det inte jag som ridit och försökt kvala din häst, det är väl inte mitt fel att ni inte klara er på tidigare tävlingar.
Fått skäll för att det regnar uta.. ööhhh vad kan jag göra åt det??
Fått skäll för att alla sittplatser är fulla i kafeterian.. jaha.. ska jag bygga en ny kafteria eller ska jag gåoch slänga ut folk eller?
Fått skäll för att någon fick en box "långt bort", ja men efteranmäler man sig dagen innan så blir det de boxarna liksom, jag flyttar knappast runt andra för "din" skull.
Andra på klubben har råkat ut för misshandel utförd av ponnyföräldrar, en fick näsan omvriden och en annan fick faktiskt poten avsparkad av en ponnypappa (inte samma ponnypappa som utfört båda misshandlingarna).
Fått skäll för att det "bara" var 22 hästar emellan någons två hästar, jag erbjöd att flytta upp den första hästen så det blev fler mellan (enligt TR), men nej de ville starta den sist startande senare, jag sa nej, när klassen fär färdig "startanäld" så visar det sig att det "bara" är 18 st mellan, då kom gubb
infarande och var vansinnig, jag bad honom faktiskt fara och flyga, jag hade gett dem ett erbjudande om flytt tidigare, de hade de inte tagit och nu var startlistorna klara så det var inte mer med det.
En ryttare betalde inte, det gick vidare till förbundet, ryttarens mamma ringer vansinnig och hävdar att vi gjort fel, jag backar då och låter det gå igenom för jag kan inte bevis att det inte är fel hos oss, hellre fria än fälla, men när det händer samma sak året efter med samma ryttare så backade jag inte, den gång hade jag full koll på den här ryttaren och dess betalningar.
En lagledare kommer in helt galen för att startlisorna till lagen inte är klara... nähäää.. alla andra lag har lämnat in sina lag för länge sedan och listorna hade varit klara för två timamr sedan om just den här lagledaren hade anmält sitt lag, det är väl inte vårt fel att gubben inte hade gjort det trots att det ropats ut flera ggr i högtalaren dessutom.
Det är lite smått och gott vad som kan hända... :smirk: och det är väl delvis detta som bidragit till att jag inte hjälper till ideelt längre.. man tröttnar..