sekretariat

Sv: sekretariat

Tajger skrev:
Men jag måste också berätta att vi fått vykort efter tävlingar av ryttare/föräldrar som vill tacka för att de haft så trevligt. Så alla sorter finns. Men det är ett tips till ryttarna. Har allt fungerat (menar ej resultatmässigt) så avsluta gärna med att gå till sekretariatet och tacka för tävlingarna. Det kan uppväga för alla de andra!

Vi brukar också få fina mail eller gästboksinlägg när vi haft tävlingar:)
Om båda parter lugnt räknar till 10 innan man säger nåt så går allt mycket smidigare.
Finns väl inget som är så smittsamt som ett leende:D svårt att själv fortsätta vara sur då;)

En av Bukes ponnyryttare tävlade på min klubbs nationella hoppning förra året och resultaten kom inte in till förbundet fort nog så hennes pappa mailade otrevligheter till mig (som då var webmaster i klubben och inte har ett dugg med tävlingarna att göra). Att förbundet fått resultaten men inte hittade dem var inget han ville lyssna på. Jag var inkompetent, dum i huvet, osv osv.

Det stora problemet är väl att de tävlande ser sig själva som kunder, de betalar ju (mycket!) för att rida, men man kan åas inte se funktionärer som personal heller eftersom allt arbete grundar sig på ideella insatser. Där skapas ju grund för en konflikt från första början.

peter_lundin skrev:
Gjordes det ngn anmälan till polis o förbund?
PL

Vilken av händelserna är det du undrar över? Är det med domaren och videomannen? Om det är den så vet jag inte, det var inte på någon tävling på vår klubb utan någon som en jag fått berättat för mig av en som var på plats, mer än så vet jag inte och det var nu flera år sedan.
Om det är en överdrift eller inte vet jag inte heller naturligtvis, men med tanke på vad jag har sett av den här mannen med egna ögon så låter det alldeles troligt :crazy: och inte heller med tanke på vem det var som berättade det för mig.

Kom på en ska till som jag sett denne man göra, under SM tävling med alla tre disiplinerna samlade så började han ut och leka med sin nyinköpta fyrhjuling på terrängbanan, under tävlingens gång:eek: , fuktionärer fick omringa honom och tvinga honom därifrån, sen blev det körförbud på hela området för ALLA, dock hade det räckt med att ge honom körförbud, ingen annan hade kommit på tanken :smirk:

Bara för att man betalar får man väl inte bära sig åt hur som helst! Och naturligtvis ska funktionärer bemöta de tävlande som gäster på sin klubb och vara goda föredömen. Men...då gäller det ju att regler följs och man beter sig på ett normalt hövligt sätt! Tyvärr ser man mycket annat framför "luckan".
Och Choklad...den pappan jag menar är inte längre aktiv.

Tveksamt ;), men han uppför sig bara så här när hans fru inte är med, är hon med så uppför han sig exemplariskt :D. (Tyvärr är hon inte med så ofta).

Liknande trådar

Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka