Segull och Faldur

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare American_girl
  • Startdatum Startdatum
A

American_girl

hej! Jag skulle gärna vilja veta lite mer om dessa hingstar, alltså Segull frá Skardi och Faldur frá sydri-grof. Speciellt vad de nedärver starkt och om någon har träffat avkommor och/eller har bilder på avkommor. :D

uppdaterar, vill även veta mer om Kvarnbackas senaste- Spuni frá Midsitju

Jag har "på nära håll" sett två avkommor efter Segull, som båda har fötts här hos mig. En är fortfarande kvar. Båda var/är lätthanterliga och trevliga. Bilder kan mailas om jag får din adress. Ett par mil från mig finns en islandshästgård som har flera avkommor efter Segull. De är väldigt nöjda med de unghästarna. Jag kan höra efter lite vad de tycker är bra med dem.

Glömde skriva lite om Segull... :o Jag upplevde honom som en hingst som var trevlig mot sina ston (fribetäckning) och det var inga problem för hingsthållaren att hantera honom, ta honom in och ur hagen etc. Jag tycker han är en härlig häst med trevligt lynne och stor utstrålning. (Vilket givetvis påverkas av brunstiga ston :D)

Har jobbat på gård där Segull varit på hingststation och han var mycket trevlig att hantera och lugn (förhållandevis, allting är ju relativt ;) ) med stona. Däremot slingrade han sig ur sin hage en natt och smygbetäckte ett sto...men ett fint litet stoföl blev det!

/Malin

Sv: Segull och Faldur

Spuni är skitsnygg!!!! Skulle ta han direkt! En drömhäst helt klart! Dessutom får han bra avkommor.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 805
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 491
Senast: ildiko
·
Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 158
Senast: WildWilma
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 080
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka