seeeeeggggggt buke kvällstid

boccia

Trådstartare
Är det bara jag som har problem med att buke blir supersegt på kvällarna? Dagtid är det inga problem alls, men strax innan 20-tiden så är det värre än seg kola, och är så hela kvällen. :(
Övriga webbsidor fungerar lika bra som vanligt, så jag tror inte att det beror på min uppkoppling

Varför gör det på detta viset????:confused:

Sv: seeeeeggggggt buke kvällstid

Kanske, men det är så extremt mkt segare... Kan ta ett par minuter att ladda en vanlig forumsida, tar normalt bara några sekunder :crazy:

Jo så e det för mej i bland oxå...trodde det berodde på att det var mycket folk inne eller mitt mobila internet! Men jag vet inte rikitigt kanske finns någon annan smart förklaring!

Troligtvis beror det på högre belastning. Jag har upplevt exakt samma sak, med tre olika operatörer i två olika länder, så det beror knappast på min uppkoppling. Dock uppfattar jag det inte som något större problem, bara att prova igen så går det oftast då. :)

Jag har haft problem med det ett tag. Fast för mig är det inte bara på kvällarna utan närsom. Jag trodde först att det var min uppkoppling men det är likadant på alla datorer på jobbet.
Det brukar vara så att det funkar som det brukar ett tag, dvs halvsegt, men på en stund blir det i princip omöjligt.. :mad:

Jag har försökt hålla lite koll på detta den senaste tiden. Att det segar ibland vid hög belastning, många användare inne, kan nog inträffa. Jag skall se om jag kan förbättra detta genom lite olika åtgärder.
Om det är jättesegt hela tiden vet jag inte vad det beror på och är inget jag känner igen.

Detta hänger också lite på vad man jämför med och vilka krav man har, självklart ;)
För mig kommer sidorna normalt upp på några få sekunder.

Segt hela tiden har jag inte upplevt. Däremot har nog frekvensen på segandet från och till kvällstid ökat lite på det senaste.
Vissa gånger har den inte lyckats ladda trådar alls utan man har fått vänta ett par minuter och försöka igen. Och då laddas mina sidor normalt på någon sekund eller två.

Jag tror du har helt rätt i din observation, serverbelastningen är som det verkar högre nu, framförallt kvällstid. Jag är inte helt säker på vad detta beror på. Kanske det kan bero på att Snacksidan-chatten syns inne på "chatt-forumen". Jag kanske får göra en test med att ta bort den därifrån ett tag och se om det påverkar. Jag skall försöka ta mig tid att forska lite mer runt detta den närmsta tiden.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 892
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 583
Senast: Stereo
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
4 171
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar